مرکز تماس‌ (call center) بخش مهمی از کسب و کار است که در برخی موارد نیز به صورت دورکاری انجام می شود و کلیه ارتباطات ورودی و خروجی شرکت با مشتریان برعهده شرکتی دیگر قرار می‌گیرد.

معمولا صاحبان مشاغل کوچک فعالیت‌های مربوط به این بخش را به صورت دورکار و به افرادی از شرکت‌های مستقر در شهر و یا کشور خود واگذار می‌کنند. هرچند که بخش مرکز تماس‌ (call center) اهداف تجاری متفاوتی دارد، اما به طور کلی مرکز سود و هزینه‌های شرکت به این بخش مربوط می‌شود.   

افزایش فروش:

زمانی که وظایف مرکز تماس‌ (call center) به شرکت های برون سپار، برون سپاری می‌شوند معمولا این شرکت‌ها تنها بخشی را به فروش اختصاص می‌دهند که مربوط به تماس‌های از پیش تعیین شده است. در حالی که مرکز تماس‌ (call center) مستقر در یک شرکت روی فروش محصول به افراد جدید و افزایش نرخ مشتریان نیز تمرکز می‌کند. به طور معمول مرکز تماس‌ (call center) همانند سایر بخش‌ها،‌ مسئول افزایش فروش سازمانی است. دستیابی به نرخ بالای مکالمات موفق در این بخش همانند تماس‌هایی که به فروش منجر می‌شوند به عنوان یک هدف در بخش مرکز تماس‌ (call center) به حساب می آیند.

-خدمات به مشتریان:

ارائه خدمات و پشتیبانی مشتریان یکی دیگر از اهداف مهم و مشترک بخش مرکز تماس‌ (call center) است. این موضوع معمولا با ارائه تجربه‌ای مثبت به مشتریان سنجش می‌شود و از طریق مکالمه تلفنی برای فروش به تحقق می‌پیوند. میزان رضایت مشتریان از کارمندان بخش مرکز تماس‌ (call center) به معیارهای خاصی برای سنجش کارمندان این بخش بستگی دارد. معمولا نظرسنجی  بهترین راه برای ارزیابی سطح خدمات توسط مشتریان بعد از تماس‌های تلفنی است.

حفظ مشتریان:

از دیگر اهداف برای دستیابی به سطوح بالای خدمات به مشتریان، حفظ مشتریان است. به این معنا که کارشناسان مرکز تماس‌ (call center) مشتری را هر بار به خرید مجدد ترغیب و بعد از خریدهای مکرر این افراد را به مشتریانی وفادار برای شرکت تبدیل کنند. این امر برای کسب و کارهای کوچک که توانایی پرداخت هزینه برای ترغیب مشتریان را ندارند، بهترین گزینه محسوب می‌شود. حفظ کردن مشتریان موجود کم هزینه‌تر از سرمایه گذاری برای تبلیغ و جذب کردن مشتریان جدید است. زمانی که خدمات خوبی به مشتری ارائه شود و کارمندان بخش مرکز تماس‌ (call center) نیز بر تجربه مشتری از خرید و مشکلات متداول آن‌ها نظارت داشته باشند و به صورت دوره‌ای با مشتریان تماس بگیرند، حفظ مشتریان نیز با روال بهتری پیش خواهد رفت.

-استفاده بهینه از منابع:

اکثر کسب و کارها به دنبال افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خود هستند. در بخش مرکز تماس‌ (call center) نیز هدف، کاهش هزینه و بهینه سازی و بهروه وری بیشتر است. شرکت‌های کوچک معمولا برای دستیابی به این اهداف هزینه کمتری می‌کنند.

میانگین زمان پاسخگویی به تماس‌ها یکی از مقیاس‌های مهم برای سنجش این بخش در مرکز تماس‌ (call center) است. این موضوع به زمانی که هر کارشناس برای پاسخگویی به مشتری و اتمام فرآیند تماس صرف می کند، اشاره دارد. در حالی‌که کیفیت این خدمات نیز اهمیت زیادی دارد اما هر چقدر که در بخش مرکز تماس‌ (call center) به تماس‌های بیشتری پاسخ داده شود، عملکرد این بخش، بهتر تلقی می‌شود. به علاوه  کسب و کارها مجبور به مقایسه نتایج فروش و خدمات در بخش مرکز تماس‌ (call center) هستند و این درحالی است که سایر سرمایه گذاری‌ها در فعالیت‌های تجاری کسب و کارها با همین اهداف پایه ریزی می‌شود.

 

منبع: smallbusiness.chron

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کال سنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.