فشار و تنش موجود در مرکز تماس زیاد است و استرسی که کارمندان این بخش باید برای حل مشکلات در طول روز متحمل شوند، می‌تواند برای هر یک از آن‌ها سنگین و سخت باشد.

به همین دلیل ارائه مشوق‌ و پاداش برای کارمندان مرکز تماس می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشند و راحت‌ تر سختی‌های کاری خود را پشت سر بگذارند. برای ایجاد یک برنامه تشویقی منصفانه و مؤثر، باید فضای کاری را به گونه‌ای طراحی کنید تا هم به موقع به کارمندان خود پاداش دهید و هم زمینه بهبود عملکرد آن‌ها را فراهم نمایید.

-شمارش تعداد تماس‌هایی که به آن‌ها پاسخ داده شده است:

یک برنامه تشویقی مؤثر می‌تواند بر اساس تعداد تماس‌هایی که در روز توسط کارمندان بخش خدمات مشتریان پاسخ داده می‌شود، طراحی شود. البته برای این شرط باید حواستان باشد که کارمندان برای این کار عجله نکنند و دائم به فکر پاسخ دادن به تماس‌های بیشتر نباشند. برای بررسی این موضوع می‌توانید به میزان شکایت‌ها و یا اثربخش بودن هر تماس نیز نظارت داشته باشید و ببینید که مشتری بعد از هر تماس چقدر رضایت داشته است. بهتر است یک زمان پایه برای طول مکالمه در هر تماس در نظر بگیرید و بعد تعداد تماس‌هایی را که هر کارمند در طول روز داشته، محاسبه و از این طریق در کارمندان خود انگیزه ایجاد کنید. در انتها به بهترین کارمندان که میانگین تماس‌های بیشتری در طول روز داشتند، مبالغی را به عنوان پاداش در نظر بگیرید.

-نشانه گذاری تماس‌های که نیاز به پیگیری دارند:

اکثر مرکز تماس ‌ها معمولا شماره و اطلاعات مشتریانی را که قبلا تماس گرفته‌اند در اختیار کارمندان قرار می‌دهند. برخی از این تماس‌ها نیاز به پیگیری دارند؛ شما باید برای کارمندانی که تماس‌ها را پیگیری می‌کنند پاداشی در نظر داشته باشید؛ می‌توانید برای آن‌ها پاداش نقدی و یا مرخصی و یا حتی یک هدیه برای خوشحال‌تر شدنشان در نظر بگیرید. این کار به همه کارمندان شما انگیزه می‌دهد تا هر چه سریع‌تر و زودتر مشکلات مشتریان را پیگیری کنند و نگاهی به شماره‌هایی که در لیست تماس‌های نشانه گذاری شده قرار دارد، بیندازند و تماس‌هایی را که نیاز به پیگیری دارند، بررسی کنند. از طرف دیگر بهتر است برای هر فرد که توانسته لیست این تماس‌ها را در طول یک روز، ماه یا سال به صفر برساند و به همه آن‌ها رسیدگی کند، نیز یک جایزه و یا پاداش جداگانه در نظر داشته باشید.

-توجه به نمراتی که مشتریان به بخش خدمات مشتریان می‌دهند:

بعد از هر تماس بهتر است از طریق مشتری نظرسنجی کنید که چه میزان از برخورد و اثر بخشی این تماس رضایت خاطر داشته است. این‌ گونه می‌توانید عملکرد کارمندان مرکز تماس را مورد سنجشی عادلانه قرار دهید. بعد از بررسی امتیازات و شنیدن نظرات مشتریان می‌توانید به افرادی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کرده‌اند، جوایزی اهدا کنید. این جوایز می‌تواند به صورت پول نقد، کارت هدیه، اهدای کالا و یا حتی اهدای یک گواهینامه باشد. به طور سالانه نیز این موضوع را بررسی کنید و برای آن جوایز بزرگ ‌تری در نظر بگیرید. برای اینکه عملکرد کارمندان را زیر نظر داشته باشید و هر لحظه بتوانید بیشتر به آن‌ها انگیزه دهید، بهتر است که همیشه این نظرسنجی‌ها را بررسی کنید و به کارمندان مرکز تماس انگیزه بیشتری ببخشید.

-جوایز تیمی در نظر بگیرید:

اهدای جوایز به صورت گروهی نیز یکی دیگر از آن کارهایی است که می‌تواند انگیزه زیادی به کارمندان شما ببخشد. برای گروه‌هایی که بیشترین تلاش، کمترین شکایات، بیش‌ترین فروش، بهترین نتیجه مالی و بهترین عملکرد را داشته اند، یک جایزه جداگانه در نظر بگیرید. هدف‌ها را مشخص کنید و بسنجید که کدام تیم بهتر برای رسیدن به این اهداف تلاش کرده و عملکرد مناسب‌تری از خود نشان داده است. این جوایز می‌تواند به صورت روزانه، ماهانه و یا سالانه باشد. با ارائه این جوایز می‌توانید انگیزه خوبی به کارمندان مرکز تماس بدهید و از طرفی منتظر بهبود عملکرد و نتایج بهتر در کار آن‌ها باشید.

 

منبع: smallbusiness

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کال سنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.