سوالی که خیلی از افراد و شرکت‌ها از خودشان می‌پرسند این است که آیا استفاده از خدمات برون سپاری برای کسب و کار آن ها مناسب است یا خیر؟ اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که این سوال را در ذهن دارید، پس بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

در پاسخ به این سوال بسیاری از افراد از قبل جواب درست را می‌دانند و بسیاری نیز در برابر پاسخ درست مقابله می‌کنند، اما شما باید بدانید که استفاده از این راهکار به عوامل متفاوتی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آن ها می‌پردازیم.

-فرآیند برون ‌سپاری تجاری یاBPO چیست؟

قبل از هر چیزی باید بدانیم که فرآیند برون سپاری تجاری دقیقا به چه معنایی است. به طور خلاصه این کار به سپردن فرآیندهای کسب و کار به افرادی برای انجام دادن آن به صورت دورکاری و برون سپاری گفته می‌شود. بسیاری از این فرآیندها در روند کسب و کار و شما اهمیت زیادی دارند، خدماتی همچون حسابداری کارهای مربوط به منابع انسانی و خدمات مشتریان و ورود داده‌ها و اطلاعات که همه این موارد یک ویژگی مشترک دارند و آن هم این است که باید درست و به موقع انجام شوند.

امروزه بسیاری از مشاغل بزرگ و کوچک از خدمات برون سپاری تجاری برای برخی از کارهای خود استفاده می‌کنند. یکی از رایج ترین دلایل استفاده شرکت‌ها از خدمات برون سپاری مسئله زمان و به موقع انجام شدن کارها است. معمولا کارشناسانی که در شرکت‌های برون سپاری فعالیت می‌کنند، کار‌ها را سریع‌ تر و کارآمد تر انجام می‌دهند و این موضوع برای مشاغل کوچک اهمیت زیادی دارد. این شرکت‌ها با کمک گرفتن از خدمات برون سپاری می‌توانند مسئولیت بسیاری از کارها را از روی شانه‌های خود برداشته و به اعضای اصلی تیم اجازه دهند تا روی کارهای مهم‌تری تمرکز داشته باشند.

-نگاهی به ساعت‌تان بیاندازید:

اولین موضوعی که به شما نشان می‌دهد که به خدمات برون سپاری تجاری برای کسب و کار خود نیاز دارید، مسئله زمان است. همان طور که گفته شد بسیاری از کسب و کارهای کوچک برای سرعت بخشیدن به روال کاری خود از خدمات برون سپاری استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها در شرایط عادی زمان زیادی را صرف کارهایی همچون حسابداری، مدیریت حقوق و دستمزد خدمات به مشتری و ورود اطلاعات می‌کنند، زیرا تمام این کارها باید در زمان خاصی انجام شوند و به همین دلیل باید افرادی باشند تا این وظایف را مدیریت کنند. زمانی که شما برای این کارها از خدمات برون سپاری کمک می‌گیرید به کارمندان خود اجازه می‌دهید تا بیشتر روی مسائل مهم تر کاری خود تمرکز کنند. در این شرایط استفاده از خدمات برون‌ سپاری تجاری بسیار فوق العاده و مفید است. شما می‌توانید برای انجام دادن کارهای خودتان از افرادی مجرب و با تجربه کمک بگیرید که آشنایی کاملی با روال کاری شما دارند و کار را در مدت زمان کمتری انجام می‌دهند.

-نداشتن تجربه و بروز خطا:

اگر کارمندان شما برای انجام دادن برخی از امور کاری تجربه کافی ندارند و یا نمی‌توانند درست به کارها رسیدگی کنند، استفاده از خدمات برون سپاری تجاری می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در کارهای اداری بهتر است هر فردی در کاری که در آن استعداد و مهارت دارد به کار گرفته شود. از همین رو بهتر است که برای هر وظیفه از کارشناس مربوط به همان کار کمک بگیرید.

نداشتن تجربه برای انجام یک کار می‌تواند منجر به بروز خطا شود و این خطا‌ها معمولا برای شرکت‌ها پرهزینه هستند.

معمولا تیم‌های برون سپاری تجاری با انتصاب کارشناسان مجرب و همچنین استفاده از جدیدترین و به روزترین نرم افزارها و ترفندهای تجاری قادر هستند تا با سرعت و کیفیتی بالا به امور و کارهای مهم شما رسیدگی کنند و بدون اینکه خطایی داشته باشند آن را به اتمام برسانند.

-کاهش هزینه‌های اضافی:

یکی دیگر از دلایل استفاده از خدمات برون ‌سپاری تجاری برای شرکت‌ها کاهش هزینه‌ها است. اگر به دنبال راه‌هایی برای تامین بودجه خود یا کاهش هزینه‌هایتان هستید، بهتر است از خدمات برون سپاری کمک بگیرید. اما خدمات برون سپاری چگونه موجب صرفه جویی در هزینه‌های شما می‌شود؟ این موضوع درست مثل آن است که زمان خود را صرفه جویی می‌کنید.

با این روش دیگر نیاز به استخدام افراد مختلف برای انجام دادن کارها نیست و شما می‌توانید با سپردن کارهای خود به کارشناسان خدمات برون سپاری کارها را سریع‌تر و بدون خطا پیش ببرید و در هزینه‌های خود نیز تا میزان زیادی صرفه جویی کنید.

 

منبع: billgosling

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کال سنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.