این سوال در ذهن خیلی از افراد ایجاد می‌شود که چطور می‌توان بازدهی تیم‌ بازاریابی تلفنی را در مدت زمانی مشخص افزایش داد. پاسخ این سوال بسیار ساده و در عین حال پیچیده است.

بهترین روش برای این موضوع، بهره وری بیشتر است. بهره وری به منظور افزایش بازاریابی تلفنی B2B موضوع حائز اهمیتی است که برای تحقق آن لازم است از راهکارهای مؤثری استفاده شود. توجه داشته باشید که گاهی اوقات به کار بردن روش‌های نادرست می‌تواند ضمن بهره وری بیشتر در مدت زمانی محدود نام تجاری شما را نیز زیر سوال ببرد.

یک روش ساده و کاربردی برای دستیابی به بازاریابی تلفنی مؤثرتر این است که از تماس‌های بهتری استفاده کنید.

بررسی تماس‌ها و همچنین ایجاد تعادل در برقراری تماس امری ذهنی است و به همین دلیل سنجش دقیق این موضوع کمی ‌دشوار است. پس سوال اینجاست که در چنین شرایطی ما باید چه کار کنیم؟ برای اینکه بتوانید بازدهی بازاریابی تلفنی خودتان را افزایش دهید بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و به نکات ارائه شده در این مطلب توجه کنید.

زمان خود را مدیریت کنید

مربیان بازاریابی تلفنی می‌دانند که بزرگ ترین مشکل در مدیریت فرآیندهای بازاریابی تلفنی B2B تنها به نتایج وابسته نیست بلکه به تعویق انداختن آن نیز اهمیت زیادی دارد اما متأسفانه بسیاری از افراد از این موضوع غفلت می‌کنند.

امروزه با افزایش دور کاری کارمندان تحقق این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

در حقیقت برخی از مشتریان ما در حال استفاده از خدمات برون سپاری هستند و از این رو تیم‌های آنها برای دسترسی به خریداران بالقوه با مشکلاتی مواجه می‌شوند و قادر به پاسخگویی همه تماس‌ها نیستند.

شاید بخش عمده‌ای از این مشکل مربوط به استفاده از خدمات برون سپاری یا شروع دور کاری کارمندان یک شرکت باشد. زمانی که کارمند در داخل شرکت حضور دارد راحت ‌تر می‌توان با او صحبت کرد و آنها نیز بهترین شکل پذیرای صحبت‌ها هستند اما این موضوع در زمان دور کاری به این راحتی اتفاق نمی‌افتد.

اولین چیزی که باید در مورد دور کاری خدمات برون سپاری به یاد داشته باشید این است که با کارمندان و سایر همکاران ارتباط بیشتری برقرار کنید.

از طرف دیگر کارمندان باید این موضوع را بدانند که حضور نداشتن فیزیکی به معنای عدم ارتباط برقرار کردن نیست. به عنوان یک کارمند بازاریابی تلفنی سعی کنید با گرمی‌ با خریداران ارتباط برقرار کنید و از این طریق به بازدهی بازاریابی تلفنی کمک کنید. برای برقراری تماس‌های سرد از قبل برنامه ریزی کنید. تعداد تماس‌های مشخص روزانه خود را برای بازاریابی تلفنی B2B تعیین کنید و سعی کنید هر روز از این برنامه پیروی نمایید و زمان مشخصی برای آن در نظر بگیرید.

معیارهای خود را مدیریت کنید

برای ارائه خدماتی بهتر از فراهم کردن نیازهای ضروری غافل نشوید و تمامی ‌امور را کنترل کنید. بهتر است تمام کارهایی را که باید انجام دهید بررسی کنید.

تعداد شماره‌هایی که باید با آن تماس بگیرید، لیست مدیران همه را در دسترس قرار دهید. هر کار کوچکی که انجام می‌دهید را ثبت کنید گاهی اوقات دستاوردهای کوچک موجب ایجاد پیشرفت‌های بزرگ در کار شما می‌شود؛ پس از ثبت کردن آن غافل نشوید.

برای خودتان اهداف کوچک تعیین کنید مثل پیدا کردن نام شرکت‌ها و مدیران کسب و کارهای جدید و برای رسیدن به آن بازه زمانی مشخصی را تعیین کنید و سعی کنید از این برنامه ریزی پیروی کنید. اگر می‌خواهید که بازاریابی تلفنی B2B شما بازده بیشتری داشته باشد، باید تمام اطلاعات را با دقت بازبینی کنید و ببینید

کدام تماس‌ها و چه معیارهایی با موفقیت روبرو شده است. سعی کنید تکنیک‌های موجود را به روز رسانی کنید و راهکارهای جدیدی را به کار بگیرید تا روش مؤثر برای تحت تأثیر قرار دادن مدیران پیدا کنید.

 افکارتان را مدیریت کنید

فراموش نکنید که باید همیشه مثبت باشید. در حین صحبت با مشتریان سعی کنید چهره افراد را مجسم کنید تا مکالمه شما حالتی روباتیک گونه به خود نگیرد و بتوانید هوشمندانه تر عمل کنید.

یک چهارچوب مرجع برای پاسخگویی و کمک کردن افراد داشته باشید. تجربه‌های مثبت را در ذهن خود بپرورانید و افکار منفی را در همان لحظه دور بریزید. داستان‌های غم انگیز درباره موضوعات مختلف را فراموش کنید و بر روی زمان حال تمرکز کنید.

تمرین ذهنی آگاهانه یک روش عالی برای مدیریت و آنچه در ذهن دارید می‌باشد و به شما کمک می‌کند تا بازاریابی تلفنی B2B را بهتر مدیریت کنید و از طرف دیگر می‌تواند روی کیفیت زندگی شما نیز تأثیر مثبت بگذارد.

مربیان ذهن می‌گویند که برای بازدهی بهتر ذهن و کنترل آن باید سعی کنید که در لحظه حضور پیدا کنید طبق تحقیقات مختلفی که در این زمینه انجام شده زندگی کردن در لحظه موجب کاهش استرس غم و اندوه و همچنین افزایش تمرکز و شادی افراد می‌شود.

زندگی در لحظه برای افرادی که بازاریابی تلفنی انجام می‌دهند فراموش کردن تماس‌های قبلی با همه تشویش‌هایی که داشته و حضور در زمان حال برای برقراری تماسی جدید محسوب می‌شود. شما باید در هر تماس که با خریدار برقرار می‌کنید، روی نیازها و اولویت‌های او دقت و تمرکز کنید تا بهترین تجربه را برای او رقم بزنید. فراموش نکنید برای بهبود بازاریابی تلفنی B2B باید به طور مؤثر و با برنامه کار کنید در هر تماس برخوردی شایسته و منحصر به فرد با خریدار داشته باشید.

منبع:bluedonkey

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره۰۲۱۹۱۰۰۲۲۳۳۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.