بیماری همه گیر COVID-19 به شدت بر جهت عمودمی تجارت تأثیر گذاشته است.

زمانی اعتقاد بر این بود که مراکز تماس به یک تنظیم فیزیکی کامل احتیاج دارند. هرچند که بیماری همه گیر باعث شد بسیاری از این مراکز فعالیت ها را برای آینده قابل پیش بینی تعطیل یا متوقف کنند. مراکز ارتباطی که برنامه های تداوم تجارت را در برنامه خود نداشتند ، عمدتاً تحت تأثیر قرار گرفتند و تا آنجایی پیش رفت که بقای آن ها را زیر سال برد.

با این حال ، مراکز تماس به آرامی تغییر به سوی یک تنظیم دیجیتالی را شروع کردند. در ابتدا ، مشکلاتی به دلیل غیبت از کار ، نبود زیرساخت مناسب برای کارمندان در خانه ، مسائل مربوط به امنیت داده ها و کمبود سخت افزار / نرم افزار لازم وجود داشت. این نه تنها آن ها را تحت فشار قرار داد بلکه منجر به ارائه خدمات مشتریان ضعیف شد.

به ابزارهای ارتباطی ابری وارد شوید.

اکنون می توانید بدون از دست دادن هیچگونه قابلیت حیاتی ، به طور مجازی همکاری کنید و ارتباط برقرار نمایید. و این روند هیچ کجا نمی رود – مراکز تماس ابری خود آینده هستند و آینده همینجاست.

در اینجا چند مورد ضروری وجود دارد که برای داشتن مراکز ارتباطی شما در این دنیای بدون تماس مهم هستند. بلافاصله آن ها را بررسی کنید!

 

  1. ۱٫ کارمندان را به سخت افزار و نرم افزار مناسب مجهز کنید

برای شروع ، کارمندان شما به یک اکوسیستم اداری عادی عادت کرده اند که در آن تمام نیازهای کاریشان در یک فضای از پیش درنظر گرفته شده، تأمین می شود. ممکن است مدتی طول بکشد تا بتوانند نیازهای خود را در یک دفتر کار خانگی شناسایی کنند. با این وجود ، چند اصل کلی درباره کار از خانه وجود دارد که کارمندان شما باید به آن ها مجهز شوند:

تلفن های نرم افزاری

نمایندگان مرکز تماس باید تلفن هایی با کیفیت صدای خوب دراختیار داشته باشند. با افزایش تعداد مراکز تماس مبتنی بر تماس ابری ، تلفن های نرم افزاری می توانند بهترین گزینه شما باشند.

آن ها به شما این امکان را می دهند که بدون اختلال و از طریق ارتباط مستقیم با سیستم های ارتباطی مرکز تماس ابری – مستقیم از لپ تاپ یا دسکتاپ خود متصل شوید. بنابراین شما تمام اطلاعات لازم برای تعاملات روان را در یک صفحه دارید.

رایانه ، لپ تاپ و تلفن های همراه

شما می توانید رایانه ها و لپ تاپ های صادر شده توسط شرکت را  به کارکنان خود پیشنهاد کنید و به آن ها اجازه دسترسی آسان به چندین ابزار و برنامه را بدهید.

علاوه بر این، ارائه دهنده مرکز ارتباط ابری شما ممکن است تکیه بر این داشته باشد که کارمندان شما برای اتصال امن باید از طریق VPN متصل شوند

شما می توانید اقدامات امنیتی و نرم افزاری مختلفی را در این دستگاه ها اتخاذ کنید تا از داده های شما حتی از راه دور محافظت شود.

وقتی دستگاه های سازگار با ابر ارائه می دهید، شامل برنامه هایی هستند که گفتگوی ویدیویی و کنفرانس مجازی را تسهیل می کنند و کار از راه دور را تعاملی تر و آسان تر می کنند.

فعالیت های روزمره یک نماینده مرکز تماس شامل حضور در تماس های ورودی ، برقراری تماس های خروجی و اتصال به منبع اطلاعات افزون بر مخازن دانش است. برای این همین هم قطعاً به یک اتصال اینترنتی با کیفیت و قابل اعتماد نیاز دارد.

  1. ۲٫ همکاری تیمی را حفظ کنید

شما باید اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما از تمام ابزارهای لازم برای همکاری با تیم خود در یک محیط از راه دور برخوردار هستند.

این شامل ابزارهایی است که کنفرانس ویدیویی ، گفتگوی زنده و جلسات مجازی را تسهیل می کنند. این ابزارها آن ها را قادر می سازد تا برای شفاف سازی سریع ، درخواست کمک از سرپرستان و یا صرفاً چت رایگان برای از بین بردن فشار کاری ، به سختی نیوفتند.

علاوه بر این ، ممکن است از این ابزارها برای هدایت فعالیت های آنلاین همکاری تیمی استفاده کنید.

خواه این یک بازی شبانه باشد یا یک پروژه فوری گروهی ، ابر همه آن ها را بدون توجه به موقعیت مکانی شما پوشش می دهد.

علاوه بر این ، می توان از ابزارهای جلسه مجازی برای اداره کردن بازخورد منظم تیم یا جلسات بررسی عملکرد استفاده کرد. یک بررسی حضوری نه تنها قوت بیشتری را ایجاد می کند ، بلکه برای ایجاد ارتباطات شخصی با تیم نیز مفید است.

  1. ۳٫ به طور مؤثر نظارت و مدیریت کنید

رعایت سیاست های کاری برای موفقیت در کار از راه دور مهم است. بخش عمده ای از این سیاست ها، انجام نظارت و مدیریت مؤثر است.

یک مرز باریک بین مدیریت دقیق و مدیریت موشکافانه نیروی کار شما وجود دارد. در حالی که موشکافی می تواند منجر به خفگی تیم شود نظارت بر تیم، برای شما اطمینان حاصل خواهد کرد که آن ها تمام منابع مورد نیاز برای کار راحت را در یک کار از راه دور به دست می آورند.

اطمینان حاصل کنید که جلسات بازخورد دوره ای را با تیم مرکز تماس خود برگزار می کنید. آن ها در خط مقدم کار می کنند و هرگونه قطع و وصل عملکردی ابتدا توسط آن ها شناسایی می شود.

علاوه بر این ، یک فرایند مؤثر بررسی عملکرد به شما امکان می دهد مناطقی را که نمایندگانتان به کمک نیاز دارند ، شناسایی کنید. تصحیح زودهنگام این مسائل باعث می شود که آن ها به مسائل بزرگتری تبدیل نشوند

  1. ۴٫ یک سیستم ارتباطی واحد را انتخاب کنید

طبق یک گزارش از استاتیستا ، در مقایسه با سال ۲۰۱۸ ، ارتباطات و همکاری بازار یکپارچه در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۷ درصد رشد کرد – در نتیجه به اندازه ۳۸٫۸ میلیارد دلار آمریکا رسید. علاوه بر این ، قرار است تا سال ۲۰۲۳ به تقریباً ۵۰ میلیارد دلار برسد.

یک سیستم ارتباطی واحد که بر مبنای ابر کار می کند ، جریان آزاد اطلاعات را تسهیل می کند ، بنابراین کار در انبارهای بسته را از بین می برد.

دسترسی متمرکز به داده ها را فراهم می کند. بنابراین ، کارمندان شما صرف نظر از موقعیت مکانی خود می توانند با داده های رسمی کار کنند. این امکان را برای ویرایش و انتقال همزمان اطلاعات حتی در محیط های جدا شده از هم را فراهم می کند.

سیستم های ارتباطی واحد نیاز به کار از پشت میز را از بین می برد. این سیستم ها به شما امکان می دهند حتی از وسایل شخصیتان تماس بگیرید و امکان ارسال پیام کوتاه از طریق برنامه های پیام فوری را برای شما فراهم می کند. این امر امکان جابجایی بهتر را در یک محیط از راه دور فراهم می کند.

علاوه بر این ، ارائه دهنده خدمات ابری شما تنظیمات اولیه زیرساخت و تعمیر و نگهداری مداوم را به طور کامل بر عهده می گیرد.

این به شما کمک می کند تا در سرمایه گذاری های اولیه صرفه جویی کنید. حتی فراتر از آن ، ابر برای در خود جای دادن نیازهای نوظهور بسیار مقیاس پذیر است.

  1. اطمینان از امنیت داده ها

اگرچه “دستگاه خود را بیاورید” (BYOD) قانونی جدید است ، اما ارائه دهندگان خدمات ابری استفاده از دستگاه های صادر شده توسط این شرکت را برای اهداف رسمی توصیه می کنند.

آن ها همچنین به کارکنان از راه دور انگیزه نمی دهند که برای کار رسمی خود از طریق یک شبکه عمومی متصل شوند. چند روش امنیتی دیگر داده که باید در یک استارت آپ از راه دور به آن ها توجه داشته باشید به شرح زیر است:

  1. کارمندان باید از طریق یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) به سیستم متصل شوند. این ورود اشخاص تخریب گر و دسترسیشان به شبکه مرکزی تماس را محدود می کند.
  2. برای اطمینان از برخی اقدامات امنیتی ، آموزش های گسترده در حین کار به کارمندان ارائه می شود. به آن ها توصیه می شود که روی پیوندهای ناشناخته کلیک نکنند و ایمیل های ارسال کنندگان ناشناس را بررسی نکنند.
  3. برای اطمینان از محافظت از شبکه مرکز تماستان، آنتی ویروس ، نرم افزار ضد بدافزار و فایروال ها به طوری مناسب نصب شده اند.
  4. مدیریت و به روزرسانی پچ به صورت دوره ای انجام می شود تا مطمئن شوید سیستم سازمانی شما منطبق با الزامات صنعتی آن است.
  5. مقررات انطباق به طور مرتب به روز می شوند تا احتمال مجازات و آسیب رساندن به شهرت از بین برود.
  6. کارکنان در مورد نیاز به پیروی از یک سیاست سختگیرانه رمز عبور آموزش دیده اند. این شامل نیاز به محافظت از اطلاعات حساس کسب و کار با رمزهای عبور قوی است که حدس زدن آن ها آسان نیست.
  7. همچنین به کارمندان توصیه می شود که آن ها را به صورت دوره ای تغییر دهند.

نتیجه گیری

مراکز تماس بدون تماس برای حفظ آینده هستند. اینکه چقدر خوب این انتقال را مدیریت می کنید کاملاً به قدم هایی بستگی دارد که قبل از آن برمی دارید.

امیدوارم ، موارد ذکر شده در مورد یک سیستم ارتباطی واحد ، حفظ یک محیط امن و داشتن یک سیستم مدیریت نیروی کار مؤثر ، جنبه های موفقیت در محیط مرکز تماس از راه دور را بهتر روشن کند.

منبع:callcenterhosting

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره۰۲۱۹۱۰۰۲۲۳۳۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.