خیلی از افراد از خدمات مشتریان، تنها مرکز تماس را می‌شناسند و هیچ تصور دیگری جز پاسخ به تماس‌های تلفنی از این بخش ندارند، در حالی که مرکز تماس‌ امروزی بسیار تکامل یافته است و امروزه طیف مسئولیت‌های بیشتری نسبت به قبل دارد.

امروزه برای ارتباط برقرار کردن با کارمندان بخش مرکز تماس لازم نیست که مشتریان حتما گوشی‌های تلفن خود را بردارند و شماره یک شرکت را بگیرند، بلکه می‌توانند از راه‌هایی مثل ایمیل، گفتگوی چتی و یا از طریق فیس بوک، اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی شما پیام خود را بگذارند و با کارمندان بخش خدمات مشتریان ارتباط برقرار کنند.

امروزه اکثر خدمات به صورت مجازی و از راه دور ارائه می‌شود و خیلی از کارمندان نیز برای ارائه این خدمات نیازی به این ندارند که در شرکت‌ها حضور داشته باشند و تنها از طریق یک کامپیوتر و از داخل خانه به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند و از این رو با چالش‌های جدیدی نیز روبرو هستند. در این مقاله قصد داریم  با مزایای یک خدمات مشتریان مجازی بیشتر آشنا شویم، پس با ما همراه باشید.

-روش‌های متعدد ارتباطی:

فناروی‌های ارتباطی دنیای امروز بسیار متنوع است. تا چند سال گذشته تنها راه ارتباط مردم با هم و با شرکت‌های مختلف تنها از طریق تماس تلفنی و نهایتا ایمیل و فکس بود اما امروزه روش‌های ارتباطی زیاد و متنوعی وجود دارد و افراد می‌توانند از طریق پیام کوتاه، چت کردن، تماس تصویری و شبکه‌های اجتماعی متعدد و مختلف با هم ارتباط برقرار کنند. به همین منظور مرکز تماس‌ امروزی نیز باید راه‌های ارتباط خود با مشتریان را مشخص کند و برای ارتباط بهتر از شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب‌ تر و به روز تر استفاده کند. یکی از مهم‌ ترین مسئله ای که باید در این زمینه به آن توجه شود، سرعت پاسخ گویی است و اینکه با ارتباط از طریق شبکه‌های اجتماعی فرد می‌تواند از راه‌های مختلفی مشکل و سوال خود را با شرکت‌ها در میان بگذارد و به سرعت به پاسخ مناسبی برسد.

-ارتباط بیشتر با مشتریان:

از آن جایی که روش‌های ارتباطی بسیار متنوع شده و ارتباط برقرار کردن با افراد و شرکت‌ها بسیار آسان تر شده است، میزان افرادی که در طول روز با شرکت‌ها از طریق راه‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کنند نیز افزایش پیدا کرده است. این تکنولوژی‌ها حتی این امکان را فراهم کرده است که تبلیغات نیز از روش‌های موثرتری انجام شود. به علاوه هر فرد می‌تواند از راه‌های ارتباطی مختلف و از هر طریقی که راحت‌ تر است با شرکت‌ها ارتباط برقرار کند و به همین دلیل روال این کار ساده ‌تر شده است.

از طرفی مشتریان راحت‌ تر می‌توانند نظرات و بازخوردهای خود را اعلام کنند و این گونه شرکت‌ها نیز متوجه می‌شوند که در کدام بخش‌ها ضعف دارند و در چه بخش‌هایی بهتر عمل کرده‌اند.

این موضوع موجب می‌شود تا ارتباط با شرکت بیشتر شود اما در کنار آن ممکن است تماس‌های تلفنی نیز به میزان زیادی کاهش پیدا کند و افراد از راه‌های مختلف دیگر با شرکت ارتباط برقرار کنند.

-امکان انتخاب نوع ارتباط توسط مشتری:

یکی دیگر از مزیت‌های ورود تکنولوژی به دنیای خدمات مشتریان و مرکز تماس این است که این فرصت را به مشتریان می‌بخشد تا بین گزینه‌های مختلفی که برای ارتباط با شرکت پیش رو دارند، خودشان مسیر راحت ‌تر را انتخاب کنند. بسیاری از مشتریان دوست دارند تا از طریق مطالعه وب سایت و مقالات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی به پاسخ سوال خودشان برسند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند از کاربران دیگری که استفاده از یک محصول را امتحان کرده‌اند، سوال بپرسند و همه این امکانات با خدمات مجازی در بخش مرکز تماس بسیار میسر شده است.

-ارائه خدمات ۲۴ ساعته در۷ روز هفته:

امروزه در اکثر شرکت‌ها و کسب و کارها این امکان فراهم شده است تا افراد در هر زمان از روز بتوانند سوال خود را مطرح و با کارمندان خدمات مشتریان ارتباط برقرار کنند. از طرفی این موضوع برای ارائه خدمات بین المللی در کشورهای مختلف نیز بسیار کاربردی است و کارمندان نیز می‌توانند به صورت مجازی در هر ساعت و زمانی پاسخگوی مشتریان از هر نقطه‌ای از دنیا باشند.

-داده‌ای بهتر:

یکی دیگر از مزیت‌های بزرگ مرکز تماس مجازی داده‌ها هستند. زمانی که مرکز تماس اطلاعات زیادی راجع به مشتریان هر شرکت جمع می‌کند، مرکز تماس مجازی نیز می‌توانند بسیار ساده‌تر و اطلاعات مفیدی از مشتری کسب کنند که شاید در مسیر موثرتر و کارآمدتری نیز استفاده شود. در واقع جمع‌ آوری اطلاعات از مشتری این امکان را فراهم می‌کند تا شرکت‌ها خدمات بهتر و مفیدتری را به هر مشتری ارائه دهند و مشتری نیز تجربه بهتری را از خرید خدمات و یا محصولات یک شرکت کسب کند.

 

منبع: billgosling

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کال سنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.