بهتر است بدانید، زمانی که خدمات خوبی برای مشتریانتان فراهم کنید یقینا مشتریان هم به برند شما وفادار خواهند بود. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مهم‌­ترین مهارت­‌هایی که در کسب و کارتان به آن احتیاج دارید، آشنا شوید.

آیا شما نیز در کسب و کارتان، مدام مشتریانتان را از دست ‌می‌­دهید و یا علی رغم اینکه خدمات و یا محصولات درجه یکی به آن‌­ها ارائه می‌کنید، نمی­‌توانید رابطه­‌تان را با مشتری در دراز مدت حفظ کنید؟ آیا شما هم از آن دسته کسب و کارها هستید که به آموزش بخش خدمات مشتریان‌تان چندان اهمیت نمی‌­دهید؟

باید بدانید که خدمات مشتریان در هر کسب و کاری، مهم­‌ترین قسمت آن و به عنوان قلب تپنده هر شرکتی محسوب می­‌شوند و شاید این موضوع بر کسی پوشیده نباشد که ارائه خدمات به مشتریان در سطح عالی در یک بیزینس، عاملی کلیدی و مهم در موفقیت هر کسب و کاری محسوب می­‌شود.

خدمات مشتریان حرفه‌­ای، می‌­تواند یکی از کلید‌‌ی‌­ترین تفاو‌ت‌­های شما با رقبایتان در این بازار رقابتی باشند و به کسب و کار شما کمک می­کنند تا مشتریانی وفادارتر داشته باشید، مشتریان جدیدی به دست بیاورید و در نتیجه فرصت­‌های کسب و کار متعددی بر سر راهتان قرار می‌گیرد.

-مهارت­‌های کلیدی در خدمات مشتریان که باید در کسب و کارتان به دست آورید:

درآمد بالاتر و فرصت­‌های رشد بیشتر در کسب و کارها با ارائه خدمات به مشتریان امکان پذیر است، زیرا این خدمات در عصر حاضر، به عنوان  پایه و اساس موفقیت و پایداری یک بیزینس محسوب می­‌شود.

این موضوع برای شرکت­‌ها اهمیت زیادی دارد که از راز ارائه یک خدمات ویژه برای مشتریانشان آگاه باشند و قبل از رقبا برای بهبود آن کاری انجام دهند. برای اینکه روال کار ساده­‌تر شود، در ادامه این مطلب به عناوینی که به عنوان مهارت­‌های کلیدی در خدمات مشتریان محسوب می­‌شود، اشاره کرده‌­ایم که می­‌توانید با به کارگیری آن‌ها و بهبود وضعیت کسب کارتان، خدمات بهتری به مشتریانتان ارائه دهید.

-داشتن دانش محصولات و یا خدمات:

این مورد به عنوان مهم‌­ترین و اولین مهارت لازم برای هر کارمند در فرآیند تجارت شما محسوب می­‌شود. در واقع همه کارمندانی که در شرکت شما نقشی دارند، باید درک عمیقی از محصولات و خدمات شرکت داشته باشند و در کنار این‌­ها با آخرین پیشرفت‌­ها و دستاوردهای به روز شرکت نیز آشنا باشند و بتوانند به راحتی این اطلاعات را در اختیار مشتریان شما قرار دهند.

داشتن دانش لازم، به کارمندان کمک می‌­کند تا سریع‌­تر به مشکلات مشتریان رسیدگی کنند و خدماتی دقیق‌­تر و مطمئن‌­تر به آن‌­ها ارائه دهند و بتوانند تعامل بهتری نیز با مشتری برقرار کنند.

-بی پرده و روراست بودن با مشتری:

این موضوع کاملا روشن است که هیچ­‌کس به طور حتم کامل و بی‌­نقص نیست و حتی بهترین­‌ها هم ممکن است گاهی در کسب و کارشان اشتباه کنند. یکی از کلیدی­‌ترین موضوعاتی که باید بدانید این است که اشتباهات و کاستی‌­های خودتان و کسب و کارتان را قبول کنید و به مشتری قول خدمات و محصولاتی را که توانایی ارائه آن را ندارید، ندهید. روراستی و صادق بودن با مشتری یکی از مهم­‌ترین ویژگی­‌ها در هر تجارت و شرکتی محسوب می‌­شود.

-صحبت با لحنی مثبت:

استفاده از لحنی مثبت در برخورد با مشتری، یکی از مهم‌­ترین نکاتی است که باید همیشه در خدمات مشتریان خود به کار بگیرید تا بتوانید یک رابطه بلند مدت و محکم با مشتریانتان برقرار کنید.

طریقه و نوع بیان جملات در برخورد با مشتری اهمیت زیادی دارد، بهتر است از لحنی دوستانه استفاده کنید و سعی کنید با ارتباط بهتری که با مشتری برقرار می­‌کنید، اعتماد آن‌ها را به خودتان جلب کنید.

-برخورد مناسب با استدال­‌های مشتری:

زمانی که شما در یک کسب و کار رقابتی وارد می­‌شوید، مسلما مشتریان سوالات زیادی هم از شما می‌­پرسند و شاید در عصر حاضر هیچ مشتری نیست که بدون تحقیق و سوال پرسیدن خیلی سریع اقدام به خرید محصول و یا خدمات از شما کند. زیرا گزینه­‌های مختلفی پیش روی او قرار دارد و سوال پرسیدن و انتخاب از میان آن‌ها حق مسلم مشتریان محسوب می‌­شود.

بسیاری از مجریان خدمات مشتری از این شرایط واهمه دارند ولی بهتر است بدانید که این سوالات اطلاعات مهمی از نیازهای مشتری شما و چالش‌­ها و نگرانی‌­هایی که با آن روبرو هستند، به شما می­‌دهد و این امر برای بهبود کسب و کار شما بسیار حائز اهمیت است.

-داشتن عکس‌­العمل سریع در برخورد با مشتری:

در قسمت خدمات مشتریان همیشه شرایطی وجود دارد که در آن ممکن است مشتری­‌های شما یک سوال جدید بپرسند و یا با مشکلی پیش‌­بینی نشده روبرو شوند که شاید تا به حال با آن­‌ها برخورد نکرده‌­اید و در راهنمای آموزشی شرکت و یا پیش‌فرض‌­هایی که آموزش دیده‌­اید نیز از آن‌ها سخنی به میان آورده نشده باشد. در چنین شرایطی باید بتوانید سریع فکر و راه حل مناسبی پیدا کنید. اگر قادر به پیدا کردن جواب مناسبی نیستید، می‌­توانید با برنامه‌­ریزی مناسب از قبل با کارمند ارشد شرکت هماهنگ کنید و چنین مشتریانی را به او ارجاع دهید و یا فورا از یک کارمند بالا رتبه در این وضعیت کمک بگیرید.

-طفره نرفتن و واضح صحبت کردن با مشتری:

هیچ مشتری دوست ندارد که در پاسخ به سوالی که پرسیده مدام طفره بروید و در آخر هم جواب قانع کننده‌­ای ندهید. بهترین کاری که باید همیشه در خدمات مشتریان خود انجام دهید، این است که همیشه به دنبال پیدا کردن یک جواب مناسب و راه حل درست باشید و به صورت مختصر و دقیق پاسخ بدهید. بهتر است در ابتدا به عنوان پیش‎­زمینه اندکی مشتری را آماده کنید و بعد که اطمینان حاصل کردید که صحبت هایتان برای او قابل درک است، مطلب را به طور واضح و بدون توضیحات اضافی و استفاده از اصطلاحات فنی، برای مشتری­تان توضیح دهید.

-مهارت داشتن در اتمام ارتباط با مشتری:

این مورد به توانایی تیم پشتیبانی شما در زمان خداحافظی کردن و اتمام کار با مشتری، گفته می‌­شود، در واقع کارمندان خدمات مشتریان شما باید در زمان اتمام مکالمه­‌شان با مشتری، مطمئن باشند که به همه سوالات مشتریان به طور کامل و واضح پاسخ داده‌­اند و در نهایت نیز دوباره از مشتری بپرسند، «آیا مورد دیگری برای کمک کردن وجود دارد یا نه؟» و این‌گونه می‌­توانید رابطه عمیق­‌تر و طولانی­‌تری با مشتریانتان داشته باشید و آن­‌ها را نیز به این باور برسانید که شما به مشتریان خود اهمیت می‌­دهید و به نیازهای آن‌ها توجه می­‌کنید و دوست دارید تا به هر شکلی که لازم است به آن‌ها کمک کنید تا تجربه بهتری از کار با شرکت شما به دست آورند.

مواردی که در بالا ذکر شد، تنها بخشی از مهم­‌ترین مهارت­‌های کلیدی تیم خدمات مشتریان شما محسوب می­‌شود که هم تیم فعلی خدمات مشتریان شما و هم افرادی که تازه به شما در این قسمت اضافه می­‌شوند، باید به طور کامل به آن آگاه باشند؛ زیرا این مهارت‌­ها نه تنها باعث وفاداری بیشتر مشتری نسبت به شما می­‌شود و به کسب و کارتان رونق می‌­دهد، بلکه می­‌تواند مشتریان جدید را نیز به سوی شما جذب کند و به ایجاد روابط بلند مدت با مشتری و همچنین افزایش درآمد شما نیز منجر شود.

 

منبع: flatworldsolutions

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.