امروزه بیشتر از هر زمان دیگری، ارائه خدمات مشتریان با کیفیت در بخش مرکز تماس برای حفظ و رضایت مشتریان ضرورت دارد. مردم دیگر تمایلی به صرف کردن میزان زیادی زمان برای صحبت با کارمندانی که خدماتی بی کیفیت ارائه می ‌دهند و حتی اصول و ادب اولیه را رعایت نمی کنند، ندارند و می خواهند که در سریع ‌ترین زمان ممکن مشکلشان حل شود.

مشتریان امروزه می ‌خواهند که با خدمات و محصولاتی که شما ارائه می ‌دهید، از مشکلات خود کم کنند نه اینکه یک مشکل و استرس جدید به زندگی خود اضافه کنند. اگر مرکز تماس شما نتواند خدمات خوبی به مشتری ارائه دهد و تجربه مثبتی در ذهن مشتری ایجاد کند، یقینا آن ها به مرکز تماس دیگری که رقیب شماست مراجعه می کنند. بنابراین درک این موضوع که چگونه می ‌توانید کارمندان بخش مرکز تماس خود را آموزش دهید و تجربه مثبتی به مشتریان خود ارائه دهید، اهمیت زیادی دارد.

-داشتن دانش کافی در مورد محصولات و خدمات:

اولین قدم برای ارائه خدمات عالی به مشتریان در مرکز تماس، تکمیل اطلاعات و آگاهی کارمندان این بخش است. کارمندان مرکز تماس باید برای ارائه پیشنهادات و نکات مفید به مشتری اطلاعات کافی در مورد محصولات و خدمات شرکت داشته باشند و به راحتی بتوانند مشکلات مشتریان را حل و فصل کنند. پس بهتر است اطمینان حاصل کنید که کارمندان تان قادر به پاسخ دهی درست به سوالات و شکایات متداول مشتریان هستند.

-پیگیری کردن شکایات رایج:

تنها راه برای دانستن اینکه مشتریان شما بیشتر با چه بخش ‌های از خدمات و یا محصولات شما مشکل دارند، توجه به بیشترین میزان شکایات آن ها است. اگر در حال حاضر در مرکز تماس خود بخش رسیدگی به شکایات ندارید، بهتر است که هر چه سریع ‌تر کارمندان خود را برای پیگیری مشکلات متداول آموزش دهید. برای مثال اگر نمایندگان هر روز چندین بار سوالات و شکایاتی را تکرار می کنند، بهتر است که این موضوعات را جایی یادداشت و بیشتر به آن ها رسیدگی کنید. آموزش پیگیری مشکلات متداول به کارمندان این امکان را فراهم می کند تا به نیازهای خدمات مشتریان سریع ‌تر و اصولی ‌تر رسیدگی شود.

 –آزادی در ارائه خدمات به مشتریان:

یکی از کارآمدترین راه‌ ها برای ایجاد یک تیم خدمات مشتریان عالی در مرکز تماس این است که به کارمندان خود در این بخش اختیارات بیشتری دهید تا خودشان تصمیم بگیرند که چطور خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهند. به کارمندان مرکز تماس خود آموزش دهید تا با تصمیماتی همانند بازپرداخت مبلغی معین، آزادانه تصمیم بگیرند. کارمندان اینگونه امکان ارائه خدماتی موثرتر و بهتر را خواهند داشت. به علاوه این نوع آموزش مانع نارضایتی مشتریان می‌ شود و دیگر لازم نیست که کارمندان برای حل هر مشکل کوچک و بزرگی مشتری را مدت زیادی پشت تلفن منتظر نگه دارند و وقت زیادی برای پاسخ دهی صرف کنند.

-درک چگونگی صحبت با مشتریان:

آموزش به کارمندان بخش مرکز تماس در مورد چگونگی صحبت و برخورد با مشتریان امری واجب و ضروری است. واضح صحبت کردن، استفاده از لحنی دوستانه و گوش دادن به آنچه مشتری می گوید از مهم‌ ترین عوامل تضمین رضایت مشتریان هستند. به علاوه کارمندان بخش خدمات مشتریان باید قادر به برخورد درست با مشتریان ناراضی و عصبانی باشند. چگونگی استفاده از خط و مشی های شرکت در شرایط خاص و متفاوت با مشتریان مختلف می‌ تواند موجب افزایش اعتماد به نفس و حفظ روحیه در کارمندان مرکز تماس شود و آن ها را به آرامش دعوت کند.

-تعهد به خدمات به مشتریان:

نکته کلیدی برای اثر بخشی در هر زمینه از شرکت موفق، سرمایه گذاری بر روی کارمندان بخش خدمات مشتریان آن است. ارائه پاداش و انگیزه دادن به کارمندان بخش مرکز تماس یکی از بهترین راهکارها برای ارائه آموزش مثبت و کاربردی در این بخش به شمار می رود. به علاوه می ‌توانید به کارمندانی که راهکارها و نکات کاربردی مفیدی را برای حل مشکلات ارائه می ‌دهند، پاداش و جوایزی را در نظر بگیرید.

 

منبع: smallbusiness

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.