این یک حقیقت تلخ است که: همه نتایج برابر نیستند.

اگر واقعاً می خواهید حجم بالاتری از مشتریان احتمالی را ببینید ، زمان آن فرا رسیده است که روش های پیش بینی فروش خود را اصلاح کنید.

در حقیقت ، بسیاری از فروشندگان زمان زیادی را صرف تکنیک های بی نتیجه پیش بینی فروش و کار با مشتریان بالقوه ای می کنند که هنوز آماده خرید نیستند.

پیش بینی فروش چیست؟

بیایید با اصول شروع کنیم. هر مشتری بالقوه مراحل مشخصی از یک قیف فروش را قبل از اینکه واقعاً از شما خریداری کند ، طی می کند.

حتی اگر شکل دقیق این قیف به ویژگی کسب و کار شما بستگی دارد ، همیشه مراحل مختلفی برای انجام معامله مورد نیاز است.

هنگامی که از این مراحل مطلع شدید و قیف فروش خود را به خوبی ترسیم کردید ، می توانید در هر مرحله از راه مشتریان خود را همراهی کنید.

و اما پیش بینی فروش با آن چه ارتباطی دارد؟

هر زمان که محصول جدیدی به قیف وارد شود ، آن ها علاقه خاصی به محصول شما نشان می دهند.

چگونه آن ها را تشخیص دهیم؟ ساده ترین راه این است که ابتدا قیف فروش خود را شناسایی کنید (که به هر حال چندین هدف را دنبال خواهد کرد) ، من جمله معیارهای واجد شرایط بودن.

با کمال تعجب ، ۶۸٪ از سازمان های B2B که درموردشان تحقیق صورت گرفته، برای خودشان هیچ قیف فروشی مشخص نکرده اند.

اگر روند فروش واضحی وجود نداشته باشد ، تشخیص اینکه کدام مشتری بالقوه شما تبدیل به مشتری بلند مدت می شود ، بسیار دشوار است.

بهترین روش های پیش بینی فروش

همانطور که درباره قیف فروش گفتیم ، روش های پیش بینی فروش نیز باید متناسب با تجارت شما باشد.

با این حال ، هدف ثابت می ماند: داشتن هرچه بیشتر چشم اندازهای جدید برای خود و تبدیل آن ها به مشتری با سرعت بیشتر. برای اینکه این امر اتفاق بیفتد ، تیم فروش شما باید حداقل با چند روش پیش بینی فروش آشنا باشد.

در اینجا بهترین روش های پیش بینی فروش ذکر شده است که تیم شما می تواند از آن ها استفاده کند:

شماره ۱

یک تصور غلط رایج وجود داشته است که دیگر تماس با مشتری بالقوه ام مؤثر نیست.

جالب توجه است که اعداد به اندازه کافی خلاف این را ثابت می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که به ویژه تماس با مشتریان موجود و مشتریان قبلی ، موثرترین روش پیش بینی فروش بوده است.

تماس سرد نیز امتیاز بالایی داشته است ، به همین دلیل ممکن است بخواهید همه این روش ها را امتحان کنید.

 

چگونه تماس را موثر کنیم؟

روی یک راه حل مناسب سرمایه گذاری کنید. CloudTalk برای رسیدگی به تماس های ورودی و خروجی بیشتر طراحی شده است تا نمایندگان فروش زمان بیشتری برای بستن معاملات داشته باشند.

ناگفته نماند که CloudTalk می تواند به راحتی با بسیاری از سیستم های CRM (و سایر ابزارها برای آن موضوع) ادغام شود.

تحقیق خود را در مورد صحبت کنندگان انجام دهید. حتی با کمک اینترنت می توانید اصول مربوط به نیازهای احتمالی و راه حل هایی را که ممکن است استفاده کرده باشند ، پیدا کنید.

تماس های خود را گرم و نه سرد انجام دهید. یک بار دیگر ، می توانید با استفاده از اطلاعات اساسی (در مورد گفتگوهای خود) با آن ها رابطه برقرار کنید.

این می تواند به شما در افزایش استقبال گرمتر کمک کند. همچنین آنچه که بسیار کمک کنده است ، این است که با یک آشنای مشترک آشنا شوید .

یک متن مفید داشته باشید. اسکریپت های تماس سرد به ویژه برای تکرارهای جدید فروش در تیم بسیار مفید هستند ، اما می توانند واقعا معجزه کنند – البته چنانچه آن ها را به درستی ایجاد کنید .

شماره ۲ ایمیل

ایمیل ها روش مؤثر دیگری برای دستیابی به اهداف احتمالی شما هستند – به ویژه اگر ابتدا آن ها را شخصی سازی کنید.

هنگام پیش نویس هر پیام ، همیشه چشم انداز خود را در ذهن داشته باشید: پاشنه آشیل آن ها چیست؟

چه چیزی می تواند آن ها را متقاعد به خرید کند؟ اگر مطمئن نیستید که چه چیزی می تواند باشد – یک بار دیگر ، تحقیق خود را انجام دهید.

نکته اصلی این است که تا آنجا که ممکن است در مورد مشتری بالقوه خود اطلاعات کسب کنید و از قبل راه حل خود را برای کمک به آن ها تعریف کنید.

شماره ۳ رسانه های اجتماعی

تردیدی نیست که فروش اجتماعی (از طریق شبکه های اجتماعی) در طول سال ها یکی از موضوعات پرطرفدار بوده است.

با توجه به تاثیری که این شیوه بر فروش دارد ، پرطرفدار  بودنش تعجب آور نیست.

در واقع ، شرکت هایی که به طور منظم از شیوه های فروش اجتماعی استفاده می کنند ، ۴۰٪ بیشتر از کسانی که روند فروش اجتماعی در کسب و کار آن ها انجام نمی شود ، به اهداف درآمدی خود می رسند.

در حالی که امروزه بسیاری از نمایندگان فروش به دنبال fallower های خود در شبکه های اجتماعی هستند ، شما می توانید یک قدم جلو بروید و مشتریان بالقوه خود را در آنجا هدف قرار دهید.

شماره ۴ کنفرانس ، ملاقات و سایر رویدادها

با وجود بسیاری از روش های “دیجیتالی” ، ممکن است شروع به دست کم گرفتن قدرت شبکه کنید.

حقیقت این است: نمایندگان فروش شما می توانند چیزهای زیادی در مورد “مشتری ای” که شخصاً ملاقات می کنند بگویند و تقریباً بلافاصله می توانند این کار را انجام دهند.

  • بررسی کنید مخاطبان هدف شما در چه رویدادهایی شرکت می کنند. در حالت ایده آل ، یک جلسه شبکه ای نیز باید برنامه ریزی شود ، جایی که بتوانید محصولات و خدمات خود را آزادانه ارائه دهید.
  • کارت ویزیت ، آدرس ایمیل یا نمایه های LinkedIn را به ما بدهید. هرچه تماس بیشتری برقرار کنید ، شانس واقعی پیروزی در جذب برخی از مشتریان بالقوه در اینجا و آنجا بیشتر است.

تا آنجا که ممکن است از روش های پیش بینی فروش استفاده کنید

بهترین روش برای یافتن مشتریان بالقوه و تبدیل آن ها به مشتری وجود ندارد – اما اگر همه این روش ها را امتحان کنید ، به زودی مشتری ثابت قدمی ایجاد خواهید کرد.

اگر همه آن ها را به خوبی برنامه ریزی و اجرا کنید ، همه آن ها به همان اندازه می توانند مؤثر باشند ، به همین دلیل است که باید بفهمید چه روش هایی بیشتر برای تیم شما و مشتریان شما منطقی است – و برای آن ها وقت و تلاش بیشتری صرف کنید.

منبع:go4customer

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.