شرکت‌ها از کارشناسان بخش خدمات مشتریان برای پاسخ به سوالات مشتریان، رسیدگی به مشکلات فنی و جمع‌آوری مطالبات استفاده می‌کنند. کارشناسان بسته به محیط کسب‌وکاری که در آن مشغول هستند، معمولا از طریق تلفن یا به‌صورت حضوری سوالات یا مشکلات مشتریان را دریافت می‌کنند.

کارشناسان خدمات مشتریان در مرکز تماس نیاز به مهارت‌های خاصی دارند تا بتوانند نماینده‌ شرکتشان باشند، مشکلات را حل کنند و کارشان را به درستی انجام دهند. این مهارت‌ها عبارتند از حرفه‌ای‌گرایی، ارتباطات قوی، اثربخشی در استفاده از منابع موجود و توانایی‌های حل مسئله.

-حرفه‌ای‌گرایی:

مهارت‌های خدمات مشتریان شامل توانایی القای حس خوب به مشتریان نیز است. کارشناس‌ها باید بدانند چگونه با رفتار و ظاهرشان یک تصویر حرفه‌ای به سایرین القا کنند. آن‌ها باید با مشتریان مؤدب باشند، سوالات و مشکلاتشان را به روشی راحت دریافت کنند و نشان دهند که اطلاعات کاملی در مورد محصولات و خدمات شرکتشان دارند.

ارتباط:

مهارت‌های خدمات مشتریان شامل توانایی برقراری ارتباط اثربخش با مشتریان نیز هست. شرکت‌های زیادی نیاز به کارشناسان چند زبانه دارند. این افراد حرفه‌ای همچنین باید به درستی صحبت کنند تا مشتریان بتوانند صحبت‌هایشان را بفهمند. کارشناسان خدمات مشتریان همچنین باید مهارت گوش دادن داشته باشند تا بهتر بتوانند بفهمند مشتری چه چیزی نیاز دارد تا به همان نیازها رسیدگی کنند.

اثربخشی:

مهارت‌های خدمات مشتریان شامل اثربخشی نیز هست. کارشناسان خدمات مشتریان باید سوالات مشتریان را سریعا حل و باید در خدمات‌دهی به مشتری، حساسیت زمان را درک کنند. اگر یک کارشناس خدمات مشتریان پاسخ یک سوال فنی را نداند، باید سریعا مشتری را به شخصی وصل کند که پاسخ را می‌داند. او همچنین باید از کمک سرپرست خود در هنگام نیاز استفاده کند تا بتواند به مشکلات پیچیده یا دشوار رسیدگی کند. کارشناس‌ها از طریق آموزش و تجربه، می‌توانند مهارت‌های اثربخشی را کسب کنند.

حل مسئله:

مهارت‌های حل مسئله برای کارشناسان خدمات مشتریان بسیار ضروری هستند. کارشناس‌های خدمات مشتریان نمی‌توانند همیشه سوالات خود را از افراد دیگر بپرسند. آن‌ها باید اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات شرکت را به‌طور کامل فرا بگیرند.

توانایی‌های اداری:

مهارت‌های خدمات مشتریان شامل توانایی تایپ کردن، استفاده از کامپیوتر و انجام امور اداری دیگر نیز هست. ممکن است لازم باشد که کارشناس خدمات مشتریان یک مشتری را از طریق ایمیل پیگیری کند یا به یک مشتری فکس ارسال کند. کارشناس‌ها همچنین باید به نرم‌افزارهای کامپیوتری‌ای شرکت مسلط باشند.

 

منبع: smallbusiness

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کال سنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.