خدمات مشتریان برای هر کسب‌وکاری ضروری ا‌ست، اما انجام درستش کار سختی می‌باشد. ارائه‌ پشتیبانی مناسب نیاز به مواردی از قبیل خدمات‌دهی ۲۴/۷ و کاهش زمان انتظار دارد. یک تیم خدماتی داخلی نمی‌تواند این کار را بدون فدا کردن سایر جنبه‌های یک کار انجام دهد، چون اغلب شرکت‌ها مسئولیت پشتیبانی را به کارکنان مدیریتی می‌سپارند.

به همین دلیل است سازمان‌هایی که وفادارای مشتریانشان را در اولویت می‌گذارند، خدمات مشتریان خود را برون ‌سپاری می‌کنند. این استراتژی هزینه‌ها و فشار روی کارکنان داخل شرکت را کاهش می‌دهد. مثل هر کاری، برون ‌سپاری نیاز به ملاحظات گسترده‌ای دارد.

یک مرکز تماس (call center) نامناسب می‌تواند باعث شود مشتریان کلافه و گیج شوند، به همین دلیل پیدا کردن یه ارائه‌کننده خدمات ایده‌آل برای صاحبان مشاغلی که می‌خواهند رابطه‌ مثبت با مشتریانشان را حفظ کنند، ضروری ا‌ست.

-تحقیق کنید تا بفهمید چه می‌خواهید:

خدمات مشتریان یک بخش ارزشمند از کسب‌وکار شماست و سپردن آن به اولین شرکتی که پیدا کردید، یک اشتباه وحشتناک است. مثل هر جنبه‌ دیگری از کارتان، این پروسه نیاز به زمان و تحقیق دارد. شما باید بهترین گزینه‌های موجود را پیش از تصمیم‌گیری، بررسی کنید. قبل از شروع، باید شاخص‌های خود را به دقت تعیین کنید. اگر بدانید به چه چیزهایی نیاز دارید، راحت‌تر می‌توانید شرکت ارائه‌کننده‌ خدمات مناسب خود را پیدا کنید. مثلا اگر نیاز به خدمات مشتریان ۲۴ ساعته دارید، می‌توانید جستجوی خود را محدودتر کنید که در وقت هم صرفه‌جویی کرده باشید.

-تجربه‌ خدمات مشتریان دوستانه، اهمیت دارد:

تماس با خط پشتیبانی مشتریان برای بسیاری از مشتریان می‌تواند یک تجربه‌ ناامیدکننده باشد. وقتی کارشناس‌ها به‌صورت تلفنی با مشتریان حرف می‌زند، برای القای رویکرد و لحن مثبت فقط به صدایشان متکی هستند. کارشناسان فروش می‌توانند از حالت‌های صورت و بدن و تماس چشمی برای ایجاد ارتباط خوب استفاده کنند، اما هیچکدام از این روش‌های ارتباطی از پشت تلفن قابل‌استفاده نیست.

در نتیجه کارشناس‌های خدمات مشتریان باید بیشتر تلاش کنند تا یک محیط دوستانه و دلپذیر برای تماس‌گیرندگان ایجاد کنند. اگر می‌خواهید پشتیبانی مشتریان خود را برون‌ سپاری کنید، باید مرکز تماسی را پیدا کنید که روی کارشناسان خود سرمایه‌گذاری می‌کند. این می‌تواند کار سختی باشد چون بسیاری از مرکز تماس ها با نرخ جابجایی بالایی مواجه هستند.

به دنبال مرکز تماس هایی بگردید که آموزش را اولویت خود قرار داده‌اند و کارشناسان کارکشته‌ای داشته باشد. این افراد حرفه‌ای باعث می‌شوند تماس‌گیرندگان احساس راحتی کنند و این باعث افزایش سطح رضایتمندی آن ها خواهد شد.

-با شرکت‌هایی که سرعت تماسشان خیلی بالاست کار نکنید:

سرعت برای کارشناسان مرکز تماس مهم است. مشتری‌ها از منتظر ماندن پشت خط متنفر هستند، بنابراین گاهی اوقات اپراتورها می‌خواهند در سریع‌ترین زمان خطشان را آزاد کنند. متأسفانه این قضیه باعث شده اکثر شرکت‌ها به کارشناسان خود یاد بدهند که تماس‌ها را به سرعت خاتمه دهند. در حالی‌که این استراتژی باعث کاهش زمان انتظار می‌شود اما هزینه‌اش رفاه مشتریان است. زیرا کارشناس‌ها نمی‌توانند در زمان کم به درستی به مسائل پیچیده‌ مشتریان بپردازند، بنابراین مسائل معمولا حل‌نشده رها می‌شود. وقتی این اتفاق بیفتد تماس‌گیرندگان کلافه می‌شوند، بنابراین این کار می‌تواند به اعتبار شما لطمه وارد کند.

امروزه بسیاری از مرکز تماس ها کیفیت خدمات را به سرعت ترجیح می‌دهند. این شرکت‌ها به کارشناسان‌شان فشار نمی‌آورند که شاخص‌های سخت‌گیرانه‌شان را رعایت کنند. در عوض، اولویت آن‌ها مشارکت و دقت است. یک تماس زمانی موفق تصور می‌شود که نیازهای مشتری برآورده شده باشد. وقتی به دنبال برون‌ سپاری خدمات مشتریان هستید، حتما به دنبال این دسته از آژانس‌ها باشید. آن‌ها خدمات دوستانه‌تر و اثربخش‌تری به مشتریان شما ارائه می‌کنند.

 

منبع: billgosling

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کال سنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.