چند نفر برای حضور در کسب و کار شما در حال رقابت با هم هستند و هر کدام از این افراد چقدر برای بودن در تجارت شما شانس دارند؟ شاید ظاهرا همه این افراد بعد از پذیرفته شدن به عنوان کارمند در کنار شما کار مشابه‌ای را شروع کنند، ولی آیا همه این افراد عملکرد یکسانی دارند؟

بنابراین شما باید در مورد انتخاب نیروهای‌تان دقت زیادی داشته باشید و تصمیمتان را بگیرید که قصد دارید چطور تجارت و خدماتتان را برای مشتری جذاب‌تر کنید. در حقیقت این موضوع تنها به فروش از راه دور خلاصه نمی‌شود بلکه باید در همه موارد مرتبط با فروش و بازاریابی مورد توجه قرار بگیرد.

-قضاوت با شماست:

شما باید تصمیم بگیرید که چه کسی را انتخاب کنید و درست همان اولین جملاتی که در این لحظات به زبان می‌آورید، احتمالا روی موفقیت‌های آینده‌تان موثر خواهد بود. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای گام اول به مشکلی که قرار است در کسب و کارتان حل کنید، بیندیشید و تنها به ارائه خدماتتان فکر نکنید.

بیشتر افرادی که خدمات دورکاری به مشتریان ارائه می‌دهند، بسیار عجول هستند و اکثرا در زمان حال، تنها به معامله بعدی‌شان می اندیشند، اما بهتر است بدانید که این کار موجب می‌شود تا مشتریان یک قدم نسبت به شما فاصله بگیرند و برای خرید مجدد و دریافت دوباره از خدمات شما اقدامی نکنند.

باید بدانید که مشتریان شما وقت اضافی ندارند و از طرفی هم در دنیای رقابتی امروز، اولویت‌های زیادی درست همانند شما و با خدماتی مشابه، پیش روی آن‌ها قرار دارد. به همین دلیل باید سعی کنید تا در برخورد با مشتری اعمالی نتیجه بخش انجام دهید و آن‌ها را به اندازه کافی برای وفاداری به خودتان و دریافت دوباره خدمات در آینده ترغیب کنید.

-چه مزیتی برای مشتریان شما وجود دارد؟

واقعیت این است که برای دست و پا کردن یک تیم بازاریابی عالی از راه دور، باید بدانید این موضوع که شما چه چیزی به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهید، چندان اهمیتی ندارد و در واقع کاری که شما برای مشتریانتان انجام می‌دهید، در اولویت است و این موضوع تنها به خود شما بستگی دارد که آیا شخصی به عنوان فردی که با مشتری سر و کار دارد، برای مشتریان دوست داشتنی، معتبر و جالب است یا خیر.

اگر فردی که در قسمت بازاریابی تلفنی شما قرار دارد با لحنی اغراق آمیز، خسته کننده و یا بدون صداقت با مشتریان برخورد کند، مسلما اهمیتی ندارد که چه می‌گوید چون این نوع صحبت کردن برای مخاطب جذابیتی ندارد، مشتری به حرف‌های او توجهی نمی‌کند و مکالمه خیلی زود به پایان می‌رسد.

به عنوان فردی که در بخش بازاریابی تلفنی کار می‌کند، باید سعی کنید تا در کارتان بسیار دقت کنید و برنامه‌ریزی درستی برای شروع داشته باشید. در ابتدا باید خودتان را معرفی کنید و بگویید از کجا تماس می‌گیرید و از همان ابتدا لحنی شاد و پر انرژی داشته باشید و بعد شروع کنید به توضیح این‌که دلیل شما از این تماس چیست. برای مثال:

  • آیا کار شما موجب کاهش هزینه کسب و کارها می‌شود؟
  • آیا شما راه حلی دارید تا به طور قابل توجهی میزان بهره‌وری را نسبت به خدماتی که مشتریان شما دریافت می‌کنند، بهبود می‌بخشد؟
  • آیا خدمات شما در راستای محافظت از سیستم‌هاست و یا می‌توانید مشکلی را حل کنید؟

-استفاده از مرجع برای سنجش معیارها:

نام بردن معیارها و امتیاز بندی می‌تواند در انتخاب فرد مناسب در قیمت بازاریابی تلفنی شما امری بسیار موثر تلقی شود. یک نیروی تامین کننده پرانرژی و جذاب را تصور کنید. همه خریداران و مشتریان شما باز هم دوست دارند تا با شرکت شما تعامل داشته باشند، زیرا این فرد به کسب و کار شما اعتبار بخشیده است و از طرفی شما به عنوان فردی که برای مصاحبه پذیرش در بخش بازاریابی تلفنی تمایل به همکاری دارید، باید همه جزئیات را در مورد خودتان بازگو کنید. باید بگویید که تا به حال تجربه چه کارهایی را داشتید، برای کدام شرکت‌های معروف در این زمینه فعالیت کرده‌اید و در نهایت نیز همه این عوامل به عنوان معیارهایی مهم در مقایسه با سایر افراد سنجیده می‌شود.

بعد از این موضوع زمان آن را رسیده تا در مورد میزان حقوق و درآمد مورد انتظارتان صحبت کنید، این‌که آیا تمایلی برای کار به عنوان کارآموز را دارید یا خیر؟

برای ترغیب مشتری نیاز به یک ملاقات نیم ساعته دارید و یا ترجیح می‌دهید به صورت آنلاین کارها را پیش ببرید؟

نظر ما در مورد تماس‌های تلفنی چیست و برای جذب کردن مشتری در یک یا دو جمله کلیدی از چه عبارت‌هایی استفاده می‌کنید؟

سعی کنید این اطمینان را به وجود آورید که قادر هستید تا در چند ثانیه اول تماس، توجه مخاطب را به خودتان جلب کنید و مقدمات ارائه خدمات را تا حدودی انجام دهید و به جای این‌که تنها به خودتان و خدماتی که دارید فکر کنید، می‌توانید روی مشتری و نیازهای او تمرکز کنید.

-سوال و جواب کردن:

شما به عنوان یک کارفرما باید همه اطلاعات ضروریتان را به دست آورید و با ارائه پرسش‌های کلیدی، نشان دهید که فردی باهوش هستید. همچنین سعی کنید که در مکالمه‌تان اشتیاق ایجاد کنید و به نیازهای مشتری و این‌که چطور خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌دهید، به آن‌ها کمک می‌کند، توجه کنید.

در ادامه به خاطر داشته باشید که شما دو گوش و یک دهان دارید و این به این معناست که به همین نسبت نیز از آن‌ها استفاده کنید.

سعی کنید فرصت‌ها و پیشنهادات منحصر به فردی را که بر سر راهتان قرار دارد، با حرف زدن بی وقفه از بین نبرید و کمی اجازه صحبت به مخاطبتان هم بدهید. شما اینجا هستید تا میزان اشتیاق این افراد را بسنجید و در آینده نیز به کارتان با هم ادامه دهید.

-ساختار و برنامه‌ریزی سود سهام:

ساختار در کار شما اهمیت زیادی دارد، اگر شما برای تماس‌هایتان برنامه‌ریزی نکنید، شانس موفق شدنتان را از دست می‌دهید و احتمالا به جای پیشروی در مسیر، یک قدم به سمت عقب رانده می‌شوید و این برای شما تنها موجب از دست دادن زمان می‌شود و شانس شما برای موفقیت را کاهش می‌دهد.

در حقیقت اگر می‌خواهید که یک قضاوت بی نظیر را در بازایابی فروش تلفنی تجربه کنید، باید ابتدا به مشتریان خود و مشکلاتی که با آن مواجه هستند فکر کنید و بعد از آن در نظر بگیرید که چطور می‌توانید این مشکلات را حل کنید. سپس این مسئله را مورد بررسی قرار دهید که چطور می‌توان آن را در چند ثانیه ابتدایی تماس‌ها پیاده کرد و شانس موفقیت بیشتری  را برای جلب مشتریان نسبت به رقبای خود به دست آورد.

 

منبع: gsa-marketing

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.