شاید تصور کنید که نقش کارمندان مرکز تماس تنها به سطح ورودی و اولیه ارتباط با مشتریان خلاصه می‌شود، اما باید بدانید که این کارمندان یکی از مهم‌ترین اعضای تیم کسب و کار شما هستند. این افراد تعامل مستقیم با مشتریان در تمام مراحل خرید و فروش دارند و می‌توانند روی روابط تجاری یک برند با مشتریان او تاثیرگذار باشند.

-با مشتریان به خوبی رفتار کنید:

یک کارمند مرکز تماس در واقع نماینده یک شرکت است، به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که کارمندان بخش خدمات مشتریان مطمئن شوند که هر مشتری در هر شرایطی تجربه خوبی کسب کرده باشد. این موضوع با رفتاری که هر کارمند با مشتریان دارد و مودب بودن و پاسخ دادن به سوالات مشتریان محقق خواهد شد.

-نیازهای مشتریان را شناسایی کرده و اقدام به فروش کنید:

در برخی مواقع یک کارمند مرکز تماس وظیفه فروش محصولات را نیز برعهده دارد. در این شرایط او باید به گونه ای با مشتریان صحبت کند که بتواند نیازهای آن‌ها را شناسایی و سپس محصول و یا خدمات متناسب با نیاز مشتری را به او توصیه کند. او همچنین ممکن است وظایف دیگری همچون فروش، ثبت حساب‌ها، پردازش کارت‌های اعتباری و صدور رسید را نیز به عهده داشته باشد.

-اطلاعات مشتری را تجزیه و تحلیل کنید:

به طور معمول حل مشکلات و رسیدگی به شکایات مشتری برعهده کارمندان مرکز تماس است. طبق یک جمله قدیمی، همیشه حق با مشتری است و کارمند حتی در برخورد با ناراضی‌ترین مشتری هم باید همیشه با آرامش و احترام رفتار کند. یک کارمند بخش خدمات مشتریان باید بتواند حتی با ناراضی‌ترین مشتری هم با حفظ آرامش و احترام صحبت کند و بتواند رضایت مشتری را به دست آورده و طبق مقررات شرکت رفتار کند.

یک کارمند مرکز تماس باید بتواند در مواقعی که با مسائل جدی روبرو می‌شود، تمام اطلاعات را به خوبی جمع آوری کند و در صورت نیاز آن را به مدیریت بخش اطلاع دهد. او باید بتواند در همه حال مشتری خود را آرام کند و به او  اطمینان دهد که مشکل به بهترین نحو برطرف خواهد شد.

-فرصت‌هایی برای توسعه تجارت به دست آورید:

حتی در شرکت‌هایی که تیم جداگانه‌ای برای فروش وجود دارد، باز هم یک کارمند خدمات مشتریان باید نسبت به فرصت‌هایی که بر سر راه قرار می‌گیرد، آگاه باشد و برای تولید درآمد بیشتر شرکت تلاش کند. برای مثال او باید در هنگام صحبت با مشتریان سعی کند تا خدمات یا محصول شرکت را به مشتری معرفی کند و بفروشد. او باید بتواند با پیگیری سرنخ‌ها و خریدهایی که مشتری قبلا انجام داده است و همچنین توجه به صحبت‌های او در طول مکالمه نیازهای مشتری و علایق او را شناسایی کند و سپس به تیم فروش نیز ابلاغ کند و به روند فروش تسریع ببخشد.

-اطلاعات و سوابق مشتری را ثبت کند:

یک کارمند مرکز تماس باید تمام اطلاعات مربوط به مشتری را جمع آوری کند و در مورد سوابق خرید و صورتحساب‌ها و سابقه خرید مشتری اطلاعات و جزئیات مربوط را ثبت کنند. این اطلاعات بسیار مهم هستند و در بخش‌های دیگر شرکت همچون بازاریابی و برنامه ریزی برای درآمدزایی و خیلی از بخش‌های دیگر نیز کاربرد دارند.

 

منبع: smallbusiness

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کال سنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.