جای تعجب نیست که با افزایش تماس‌هایی که توسط تیم فروشتان گرفته می‌شود، شانس عملیات فروش موفق بیشتر می‌شود. با اینکه گرفتنِ شماره‌ها کار زمان بری به نظر نمی آید، وقتی به‌صورت مکرر توسط کارشناس در طول روز انجام شود وقت‌گیر به نظر می‌آید.

در این شرایط شماره‌گیرهای فروش بهترین گزینه هستند.

راه‌های زیادی برای خودکارسازی بخش‌های مختلف فروش وجود دارد اما هیچ چیز به اندازه ی شماره‌گیرها زندگی کارشناسان فروشتان را آسان‌تر نمی‌کند.

دقیقاً به همین دلیل است که شماره‌گیرهای فروش جذابیت بیشتری کسب کرده‌اند، چون کمک می‌کنند تماس‌ها تا حد ممکن اثربخش شوند و بتوانید کار بیشتری را در زمانی کمتر انجام دهید.

تعریف شماره‌گیرهای فروش

به زبان ساده شماره‌گیر فروش یک تکنولوژیست که شماره‌گیری دستی را هنگام تماس با مشتریان بالقوه تسهیل می‌کند.

شماره‌گیرهای فروش اختراع جدیدی نیستند. اما چون راه خود را به ابزار بسیاری از کال‌سنترها باز کرده‌اند، دانستن نحوه ی استفاده از شماره‌گیرهای فروش امروزه به نفع شما خواهد بود.

البته تمام شماره‌گیرها شبیه هم نیستند.

نحوه‌ی کارکرد شماره‌گیرهای فروش

اول از همه اگر کارشناس فروش شما همه‌ی کارها را به صورت دستی انجام می‌دهد، باید لیست تلفن ها را چک کند، هر شماره را با دست بگیرد و با فرد صحبت کند یا پیغام بگذارد. بعد از اتمام تماس، او باید دوباره این کار را انجام دهد.

اما با داشتن شماره‌گیرهای فروش، کارشناسان فروش مجبور نیستند هر بار شماره را در لیست پیدا کنند، تماس بگیرند و چک کنند که شماره‌ی درست را گرفته اند و به فرد درست زنگ زده اند یا نه.

شماره گیرهای فروش براساس لیست تلفن ها به صورت اتوماتیک تماس را برقرار می کنند. وقتی تماس تمام شد، آنها بطور خودکار شماره ی بعدی را گرفته اند.

جالب این است که انواع مختلفی از شماره‌گیرهای فروش در بازار موجود است. ممکن است اسمشان کمی با هم تفاوت داشته باشد اما اغلب تولیدکنندگان نرم‌افزار انواع زیر را ارائه می‌کنند:

شماره‌گیر خودکار (Auto Dialer)

این نوع شماره‌گیرها آنقدر شماره ها را می‌گیرند تا بالاخره کسی تلفن را جواب دهد. البته این بهترین تکنیک فروش نیست.

وقتی تماس وصل شد شماره‌گیر خودکار یک پیام ضبط‌ شده را پخش می کند تا وقتی تماس به کارشناس فروش منتقل شود.

در هر دو مورد، دریافت‌کنندگان تماس ممکن است اذیت شده و تماس را قطع کنند.

شماره‌گیر پیش‌بینی‌گر (Predictive Dialer)

این نوع شماره گیر از سوی دیگر راه بهتری را برای حداکثر تماس با مشتریان در کمترین زمان به دست می دهد.

این شماره‌گیر وقتی کارشناس فروش آزاد است، شماره های مندرج در لیست را یکی پس از دیگری می‌گیرد. این شماره‌گیر در واقع می تواند برای هر کارشناس چندین شماره را بگیرد و این یک ویژگی خوب محسوب می شود.

همچنین می توانید فاصله ی بین هر تماس را تعیین کنید تا تماس‌ها بصورت عجله‌ای انجام نشود.

بعد از گذشت زمان مشخص‌شده، این نرم‌افزار به طور اتوماتیک شماره ی بعدی لیست را می‌گیرد.

با این روش کارشناسان فروش مجبور نیستند لیست تلفن‌های کمپین را به صورت دستی چک کنند و مشتریان بالقوه‌ای که تا کنون با آنها تماس گرفته نشده را پیدا کنند.

در نتیجه شماره‌گیرهای پیش بینی‌گر به راحتی زمان پِرت/بلااستفاده را کاهش می‌دهند (از ۳۰ درصد به ۵ درصد) و بهره‌وری کارشناس را تا ۸۰ درصد (یا بیشتر) افزایش می دهند.

دلیل عمده‌ی این امر این است که شماره‌گیرهای پیش‌بینی‌گر وقت کارشناس را در اولویت قرار می‌دهند.

شماره‌ی بعدی موجود در لیست کمی قبل از اتمام تماس توسط کارشناس فروش گرفته می شود.

 شماره‌گیر پاور (Power Dialer)

برخلاف مورد فوق، شماره‌گیر پاور شماره‌های کمپین را به ازای تک تک کارشناسان آزاد، یکی پس از دیگری می گیرد. شماره‌ی بعدی زمانی گرفته می شود که تماس کارشناس تمام شده باشد.

شماره‌گیرهای پاور همچنان به کارشناسان فروش اجازه می دهند تماس بیشتری را در فواصل زمانی مشخص تکمیل کنند و کارایی بیشتری نسبت به روش‌های سنتی جستجو در پایگاه داده و گرفتن دستی شماره‌ها داشته باشند.

اگر نیاز به چک کردن لیست شماره های تماس در یک سیستم یا وب‌سایت خاص و ایجاد صف از این شماره ها دارید، می توانید به جای این کار از شماره‌گیر پاور استفاده کنید.

شماره‌گیر هوشمند (Smart Dialer)

اساساً شماره‌گیرهای هوشمند به طور اتوماتیک محتوای ارائه شده را اسکن می‌کنند و به دنبال شماره تلفن‌هایی می گردند که می‌توان با یک کلیک ساده به لیست شماره ها اضافه‌شان کرد.

 چرا از شماره‌گیرهای فروش برای فروش استفاده می شود؟

تا الان یک تصور کلی در مورد چگونگی استفاده از شماره‌گیرهای فروش به نفع خودتان دارید. اگر نیاز به تأیید بیشتری دارید، در زیر به دلایل محبوب بودن این تکنولوژی می پردازیم:

  • شماره‌گیرهای فروش بهره‌وری را افزایش می دهند. گرفتن شماره ها را برای کارشناسان فروش سریعتر و آسان تر می کنند. از این راه آنها می توانند زمانشان را صرف کارهای مهم دیگر کنند.
  • شماره‌گیری سریعتر یعنی احتمال فروش بیشتر. هرچه کارشناسان فروش بتوانند تماس های بیشتری بگیرند، احتمال جذب مشتری و خرید توسط افراد بیشتر می شود.
  • شماره‌گیرهای فروش خطای انسانی را به حداقل می رسانند. وقتی شماره ها به صورت دستی گرفته شوند، احتمال اشتباه گرفتن زیاد است؛ یک دکمه را اشتباه بزنید، به یک مشتری دو بار زنگ بزنید و امثال این اشتباهات. اما با استفاده از شماره‌گیرها این نوع اشتباهات اتفاق نمی‌افتد.

شماره‌گیری را انتخاب کنید که مناسب نیازهایتان باشد

هنوز مطمئن نیستید چه شماره‌گیر فروشی انتخاب کنید؟ موارد زیر را هنگام تصمیم‌گیری در نظر بگیرید:

شماره‌گیرهای خودکار بهترین گزینه برای شرکت‌های بزرگی هستند که علاقه به حجم بالای تماس دارند. نظرسنجی‌ها، امور بازاریابی تلفنی، پیگیری مطالبات یا کمپین‌ها کلد کالینگ (cold calling) همگی موارد مناسبی برای استفاده از شماره‌گیرهای خودکار هستند.

شماره‌گیرهای هوشمند از سوی دیگر مناسب اسکن کردن شماره‌های تلفن و لیست شماره ها، ایجاد خودکار صف تماس و تماس سریع (fast dialing) تک به تک است.

شماره‌گیرهای پاور و شماره‌گیرهای پیش‌بینی‌گر قوی‌ترین و بهترین گزینه برای تماس های فروش هستند. امکانات آنها عبارتست از ایجاد کمپین‌های تماسی و تخصیص آنها به کارشناس‌های فروش، شماره‌گیری خودکار شماره ی بعدی و چک کردن آمار هر کمپین پس از اتمام.

مقایسه ی شماره‌گیر پاور با شماره‌گیر پیش‌بینی‌گر

تفاوت بین این دو مورد این است که شماره‌گیر پاور برای هر کارشناس یک شماره را پس از شماره ی بعدی می‌گیرد. یعنی شماره ی بعدی زمانی گرفته می شود که تماس قبلی تمام شده باشد.

برخلاف این، شماره گیر پیش‌بینی‌گر چندین شماره تماس را برای هر کارشناس می‌گیرد. تخصیص ظرفیت هر کارشناس و تعیین تنظیمات تماس‌گیرنده در دست شماست.

اگر مطمئن نیستید بین این دو شماره گیر کدام را انتخاب کنید، بهتر است نگاهی به کیفیت لیست شماره ها بیندازید. شماره‌گیر پیش‌بینی‌گر وقتی کیفیت داده‌ها پایین باشد ( مثلاً از منبع ثالث اخذ شده باشد) یا درصد وصل شدن تماس کم باشد (کمتر از ۲۰-۳۰ درصد) بهتر کار می کند.

شماره‌گیرهای پاور زمانی به درد می خورند که لیست تماس‌ها را (از مشتریان کنونی‌تان مثلاً) به دقت ایجاد کرده باشید و انتظار داشته باشید حداقل نصف آنها به مکالمه منجر شود.

به خاطر داشته باشید که هیچ دلیلی برای عدم استفاده از هر دو راه‌حل وجود ندارد. بسته به کمپین، حجم تماس‌ها، کیفیت پایگاه داده و سایز تیم می‌توانید از شماره‌گیرهای مختلف استفاده کنید. هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد.

البته برای انجام این کار باید نرم‌افزار کال سنتری را انتخاب کنید که انواع شماره‌گیرها را در خود داشته باشد.

منبع:cloudtalk

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره۰۲۱۹۱۰۰۲۲۳۳۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.