ممکن است بخواهید کال سنتر شما مثل ماشین کار کند، لازم است به خاطر داشته باشید کارشناسان مرکز خدمات مشتریان هر چیزی هستند به جز ماشین! اشتباه انسانی و کاهش ‌های مقطعی در اثربخشی و بهره ‌وری کال سنتر همیشه در خدمات پاسخگویی زنده و کار با انسان وجود دارد. با این وجود، راه‌ هایی نیز برای کاهش تعداد این اتفاق ‌ها و رسیدن به یک کال سنتر اثربخش همراه با نتایج استوار و مثبت و پیشرفت قابل توجهِ تجاری، وجود دارد. 

در حالی ‌که برخی استراتژی ‌ها برای افزایش بهره ‌وری ریشه در مراقبت کامل از کارشناسانتان دارد، برخی دیگر از این استراتژی‌ ها روی این ایده تمرکز دارند که شما می ‌خواهید ساختار کارهای کال سنتر خود را عوض کنید و تغییراتی را اعمال کنید که تجربه مشتری و نیز کارشناس را بهبود ببخشد.

برخی از بهترین راه ‌ها برای بهبود اثربخشی و بهره‌ وری کال سنتر برای کسب ‌و کار شما را در زیر آورده ‌ایم.

اقدامات انگیزشی انجام دهید تا کارشناسانتان برای بهتر کار کردن تشویق شوند:

به خاطر داشته باشید، کارشناسان مرکز خدمات با مشتریان شما ربات نیستند؛ آن ها انسان ‌هایی هستند که نسبت به تحریک مثبت و راهنمایی مهربانانه و جهت‌ دار، عکس‌ العمل نشان می ‌دهند. کار کردن در یک کال سنتر زمانی می ‌تواند برای آن ها خوب باشد که اقدامات انگیزشی مفرح یا رقابت ‌های دوستانه‌ ای برایشان ترتیب داده باشند. به عنوان مثال، ارسال گزارش‌ های آنلاین به کارشناسانی که به ‌طور مخفیانه نتایج خود را با همکارانشان مقایسه می‌ کنند، در نظر داشته باشید. این نوع رقابت باعث ایجاد انگیزه می ‌شود و در عین حال تقابل‌ های کاری را به حداقل می‌ رساند. همچنین برگزاری رقابت یا جایزه برای رسیدن به اهداف ماهانه یا فروش بیشتر در هفته را در دستور کار خود قرار دهید. نتایج خوب این کارها بی ‌شمار است.

-استانداردهای خود را در مرکز تماس از طریق ایجاد یک شرح مأموریت مناسب و یادآوری استانداردهای اصلی کسب ‌و کارتان، به گوش همه برسانید:

اطلاع‌ رسانی هدف شرکت به کارکنانتان باعث می‌ شود، آن ها در طول تماس‌ ها، تمرکز بیشتری روی اهداف خاصی داشته باشند. به ‌علاوه، تنظیم استانداردها یک خط مقدم برای عملکرد کارشناس کال سنتر ایجاد می ‌کند و به سوق دادن کارکنان به سمت اهدافی خاص در طول هر تماس، کمک خواهد کرد. وقتی استانداردها و شرح مأموریت مناسب خود را تعیین کردید، آن ها را برجسته کنید! اهمیت آن ها را از طریق یادآوری در جلسات و در محل مرکز تماس، به کارشناسان خود متذکر شوید.

برون ‌سپاری بخش سوالات برای کاهش هزینه‌ های سازمان و افزایش زمان وجود پشتیبانی برای مشتریانتان در طول روز را در دستور بررسی قرار دهید:

مثلا با برون ‌سپاری بخشی از تماس ‌هایتان به سایر کشورها می‌ توانید ساعات در دسترس بودنتان را از طریق استفاده از اختلاف ساعت کشورها، افزایش دهید. وقتی کارکنان ساکن در شهر شما خواب هستند، برون‌ سپاری باعث می ‌شود کارشناسان دیگرتان در کشوری دیگر برای پاسخ به سوالات معمول یا گرفتن شماره تماس برای تماس مجدد با کسانی ‌که نیمه ‌شب تماس گرفته‌ اند، آماده هستند. این اتفاق چه تأثیری بر اثربخشی و بهره ‌وری کال سنتر دارد؟

به خاطر داشته باشید یکی از مهم ‌ترین راه‌ هایی که می‌ توانید با آن شروع به ایجاد تغییرات در راستای افزایش اثربخشی کال سنتر کنید، گوش دادن به کارکنان و مشتریانتان است. یک فضای امن و راحت برای دریافت بازخورد به وجود آورید، و پاداش انتقادهای سازنده را با خشم و دعوا ندهید. در عوض، متن ‌های تشکر برای بازخوردها آماده کنید و با سایر اعضای تیم تان جلساتی برگزار کنید تا در مورد ایجاد بهترین راه برای اجرای تغییرات ضروری یا مناسب، با آن ها صحبت کنید.

ارتباط تلفنی برای بهره‌ وری طراحی شده، پس مطمئن شوید هر استراتژی ممکن را برای به حداکثر رساندن این فناوری تماس ‌گیرنده در کارهای خود اجرا کرده‌ اید. با استفاده از نکات بالا و برقراری تعامل مؤثر با کارکنان و مشتریانتان، قادر خواهید بود میزان اثربخشی و بهره‌ وری مرکز تماس خود را افزایش داده و میزان رضایت مشتریان و کارکنان خود را بهبود ببخشید.

منبع:chasedatacorp

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره۰۲۱۹۱۰۰۲۲۳۳۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.