امروزه کمک گرفتن از شرکت‌های خدمات مشتریان دورکار به شدت در حال افزایش است. ارائه خدمات بی نظیر و با کیفیت به مشتریان یکی از اهداف اصلی مرکز تماس ها برای حفظ مشتریان است و از همین رو تصمیم‌ گیری در مورد خدمات برون ‌سپاری مشتری کمی ‌برای کسب و کارها سخت شده است.

برخی کسب و کارها گمان می‌کنند که کمک گرفتن از خدمات برون سپاریمرکز تماس ها می‌تواند موجب کاهش قابل توجهی در کیفیت خدمات شود و برخی دیگر نیز مدعی هستند که این کار روشی ساده برای کاهش هزینه‌ها و بهبود سودآوری شرکت محسوب ‌می‌شود. تصمیم گرفتن در مورد این موضوع کاملاً بر عهده شماست؛ اما قبل از هر اقدا‌می ‌بهتر است این مقاله را مطالعه کنید. در این مطلب ما اطلاعاتی را جمع آوری کرده ایم تا هر دو روی سکه را به شما نشان دهیم تا بتوانید پاسخ مناسب‌تری برای این سوال که آیا خدمات برون سپاری به مشتری راهی برای پیشرفت کسب و کار شما است یا خیر، به دست آورید.

خدمات مرکز تماس‌ها

در طی سال‌ها صنایع مختلف از خدمات مراکز تماس استفاده ‌می‌کنند برای مثال:

  • آی تی و ارتباطات
  • تولید
  • حسابداری
  • بازاریابی
  • سفر و جهانگردی
  • بخش‌های بانکی مالی و بیمه

خدمات برون ‌سپاری مراکز تماس همچنان در حال پیشرفت و رو به رشد است طبق اطلاعات به دست آمده از Technavio انتظار ‌می‌رود که این صنعت در محدوده سال‌ها ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ در حدود ۳ درصد دیگر نیز رشد کند و روند رشد خدمات برون سپاری مشتری به ویژه در آمریکای شمالی بسیار قابل مشاهده و محسوس است. از طرف دیگر تحقیقات انجام شده توسط Gartner نشان داده است که ۲۶ درصد از رهبران خدمات به مشتریان در حال برنامه ریزی سرمایه ‌گذاری از طریق کانال‌های دیجیتالی هستند. از طرفی خدمات برون سپاری به شرکت‌ها کمک ‌می‌کند تا هزینه‌های خدمات مشتریان خود را تا حدود زیادی کاهش دهند.

خدمات مشتریان برون سپاری چه زمانی معنا دارد؟

هر چقدر شرکت شما بزرگ تر ‌می‌شود هزینه‌های استخدام و دردسرهای رسیدگی به مشکلات مشتریان نیز در همان راستا بیشتر خواهد شد از همین رو احتمالاً برای پاسخگویی به مشتریان با مشکلاتی مواجه خواهید شد. در ابتدا از خدمات برون سپاری مراکز تماس تنها برای رفع این مشکلات استفاده ‌می‌شد و کمک گرفتن از شرکت‌های برون سپاری برای همه کسب و کارها معنایی نداشت.

از طرف دیگر برخی از شرکت‌ها شرایطی دارند که خدمات مشتریان حاضر در شرکت برای آنها انتخاب مناسب تری است. در این صنایع معمولاً کیفیت خدمات اهمیت بیشتری دارد. این موضوع برای کسب و کارهایی که نرخ وفاداری به مشتری بالایی دارند، اهمیت بسزایی دارد. در این شرایط کمک گرفتن از خدمات برون سپاری از مراکز تماس ‌می‌تواند تعداد مشتریان شما را کاهش دهد. بنابراین اگر شما هم چنین شرایطی دارید بهتر است که به فکر توسعه تیم‌های داخلی و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مربوط به مراکز تماس در داخل شرکت باشید.

مزایای خدمات به مشتریان برون ‌سپاری

۱.  صرفه جویی در هزینه‌ها

اولین مزیتی که کمک گرفتن از خدمات برون سپاری برای شما به دنبال خواهد داشت مربوط به کاهش هزینه‌ها است. اگر میزان مشتریان شما زیاد باشد برای پاسخگویی به سوالات مشتریان و رفع مشکلات آنها و همچنین صرفه جویی در هزینه‌ها بهتر است از خدمات برون سپاری مراکز تماس استفاده کنید.

برخی اوقات سرمایه گذاری در بخش‌های زیر ساختی و استخدام کارمندان جدید و آموزش به آنها آن طور که باید برای شرکت‌ها نتایج ارزشمندی حاصل ‌‌نمی‌کند. در این شرایط کمک گرفتن از خدمات برون سپاری مراکز تماس بسیار مفید خواهد بود.

۲. ارائه خدماتی در سطح بین المللی

کارمندان حاضر در شرکت‌های برون سپاری مراکز تماس معمولاً برای ارائه خدماتی عالی به کسب و کارها به زبان‌های مختلفی مسلط هستند. این موضوع مطمئناً به نفع شما خواهد بود و به خصوص اگر محصول و یا خدمات شما در سطح بین‌المللی فروخته شود با کمک گرفتن از کارمندان شرکت‌های برون سپاری شما دیگر مجبور به استخدام کارمندان مختلف که توانایی صحبت به زبان‌های مختلف را دارند نخواهید داشت. این کار موجب ‌می‌شود تا مشتریان شما از صحبت با کارمندان بخش مرکز تماس‌ها تجربه بهتری به دست آورند و تصویر مثبتی از شرکت را در ذهن خود ایجاد کنند.

۳.  صرفه جویی در زمان

معمولاً روال استخدام کارمندان بخش پشتیبانی در داخل شرکت به زمان زیادی نیاز دارد. از طرفی همه این کارمندان بعد از استخدام باید به طور کامل در مورد محصولات و خدمات استانداردهای خدمات به مشتریان و نوع برخورد با مشتریان اطلاعات کسب کنند و آموزش ببینند و با فنون حل مسئله آشنا باشند. ممکن است تصور کنید که پیدا کردن یک شرکت ارائه دهنده خدمات به مشتریان قابل اعتماد و حرفه‌ای نیز بسیار زمان‌بر است اما به محض پیدا کردن یک شریک مناسب شما دیگر نگرانی در مورد جلسات آموزشی استخدام و برنامه‌ریزی این خدمات نخواهید داشت. هر چند که همکاری با هر شرکتی نیز مستلزم ارائه آموزش‌های اولیه کارمندان این شرکت است اما با این راهکار ‌می‌توانید تا میزان زیادی در زمان خود صرفه جویی کنید.

 

منبع: cloudtalk

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کال سنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.