مر‌کز تماس‌ هر شرکت، بخشی برای رسیدگی به تعداد زیادی از تماس‌های ورودی و خروجی است که به هدف جستجوی مشتری جدید، دریافت سفارش مشتری و ارائه خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه بخش مرکز تماس‎ها در شرکت شما کارآمد و مقرون به صرفه باشد، باید بدانید که یک مرکز تماس موفق دارای چه ویژگی‌هایی است و آن را برای خود نیز به کار بگیرید.

-مشخص کردن هدف:

تعیین هدف مشخص و تکرار شونده در مرکز تماس‌ها و نظارت بر عملکرد آن‌ها و همچنین برگزاری جلسات آموزشی تک نفره برای افرادی که موفق به ارائه عملکردی خوب در این بخش نشده‌اند، می‌تواند به شما در راه رسیدن به اهدافتان کمک زیادی کند. این اهداف می‌تواند شامل تماس‌هایی که در هر ساعت انجام می‌شود، سفارشات ارائه شده در یک ساعت و میانگین زمان تماس، میزان فروش به دست آمده و درصد تماس‌هایی که منجر به فروش می‌شوند، شود و اگر بعد از تمرین و آموزش، باز هم عملکرد فرد بهبود پیدا نکرد، باید به کارمند هشدار دهید که بیشتر تلاش کند وگرنه موقعیت شغلی او به خطر می‌افتد.

از سوی دیگر نیز عملکردهای خوب کارمندانتان را تشویق کنید و به آن‌ها پاداش دهید و قدردانی کنید تا بدانند که در کدام قسمت‌ها عملکرد خوبی داشتند.

-نظارت کردن:

بر بخش های مرکز تماس‌ شرکت نظارت کنید. زمانی که پاسخگویی به تماس‌ها بهتر می‌شود، سعی کنید این بهبود را در جلسه‌ای خصوصی به فرد بیان کنید. اگر فردی در مرکز تماس‌ شما از روشی استفاده می‌کند که به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده، از او بخواهید تا روش کار خودش را با سایر کارمندان نیز به اشتراک بگذارد.

-نظرسنجی از مشتریان:

اگر اعضای تیم های مرکز تماس‌ شما با فردی تماس تلفنی برقرار کرده‌اند، سعی کنید که نظر مشتریانتان را در مورد کیفیت این تماس یپرسید و سوال کنید که آیا آن‌ها از تحوه ارتباط کارمند رضایت داشتند و آیا توانستند اطلاعات مفیدی به دست بیاورند یا خیر؛ به طور کلی از او سوالاتی بپرسید تا متوجه شوید علت نارضایتی او دقیقا چیست.

-تکنولوژی:

استفاده از تکنولوژی در جهت بهبود شرایط برقراری تماس، می تواند کمک کننده باشد به صورتی که مثلا با نصب برنامه‌های شماره‌گیر می توانید راحت‌تر لیستی از شماره‌های تماس‌های پاسخ داده شده و در صف انتظار را شناسایی کنید و اینکه می دانید به کدام تماس‌ها پاسخ داده شده‌ است، همچنین استفاده از تلکنولوژی پاسخگوی خودکار را در شرایطی همانند اشغال بودن خط و همچنین اینکه بیشترین مدت زمان برقراری تماس‌ با مشتریان چقدر بوده و بهتر است چه مقداری باشد، بهبود می بخشد.

 

منبع: smallbusiness.chron

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.