ارائه خدمات عالی به مشتریان برای هر کسب و کاری اهمیت زیادی دارند، اما این موضوع برای مشاغل و کسب و کارهای کوچک بسیار ضروری است. از این رو لازم است تا همه مشاغل برای حفظ رضایت مشتریان و خریداران تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

-اهمیت خدمات مرکز تماس:

پشتیبانی ضعیف در بخش مرکز تماس می‌تواند روابط کاری یک سازمان را به خطر بیندازد و اعتماد مشتریان را خدشه دار کند. این موضوع در نهایت در جذب مشتری و فروش محصولات تاثیر زیادی می‌گذارد. راهکارهای زیادی برای بهبود روابط با مشتریان و به کارگیری خدماتی بهتر برای آن ها وجود دارد.

برون سپاری مرکز تماس:

در اکثر مواقع بهتر است که مشاغل کوچک خدمات مرکز تماس را با استخدام افرادی در شرکت شروع کنند، اما باید در همین ابتدای کار بدانید که استخدام نیروی جداگانه برای خدمات رسانی به مشتریان هزینه‌های زیادی را برایتان به دنبال خواهد داشت. شما برای ارائه خدمات به مشتریان علاوه بر افرادی که به مشتری شما خدمات رسانی می‌کنند، به فضای مناسب، نرم افزارها و سخت افزار‌ها و همچنین داده‌های مشتریان خود نیاز دارید. به همین دلیل بسیاری از کسب و کار‌ها به جای اینکه از افرادی برای ارائه خدمات به مشتری در داخل شرکت استفاده کنند، از خدمات برون سپاری استفاده می‌کنند.

-بهبود خدمات به مشتریان:

مرکز تماس در هر شرکتی اهمیت زیادی روی کسب و کار آن شغل می‌گذارد. برای برپایی یک مرکز پشتیبانی هزینه‌های زیادی انجام می‌شود. به منظور بهبود خدمات به مشتری فناوری‌های موثر در این کار باید به طور مرتب به روز شوند تا کارمندان این حوزه بتوانند به خوبی از مشتریان مراقبت کنند.

برای بهبود خدمات مشتریان در بخش مرکز تماس ‌شرکت‌های کوچک، راهکار‌های زیادی وجود دارد و این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا مسیر درستی را در پیش بگیرید.

در ادامه می‌توانید با مهم ترین مولفه‌های موثر در بخش مرکز تماس‌ یک شرکت کوچک آشنا شوید. با کمک این نکات شما می‌توانید مرکز پشتیبانی خود را آن طور که شایسته است راه اندازی کنید و خدمات خوبی به مشتریان خود ارائه دهید.

-با یک آژانس که خدماتی شخصی سازی شده ارائه می‌دهد، همکاری کنید:

مطمئنا نمی‌خواهید به مشتریان خود این پیام را القا کنید که نیازهای شما برای ما اهمیتی ندارد. به جای استفاده از پاسخگو‌های اتوماتیک و کمک گرفتن از شرکت‌هایی که برای پاسخگویی به مشتری از خط و مش‌های مشخصی پیروی می‌کنند، بهتر است با شرکت‌ها و یا افرادی همکاری کنید که خدماتی مختص مشتری شما ارائه می‌دهند. برای این کار شما می‌توانید کارمندانی را استخدام کنید که آموزش‌های لازم برای رفع نیازهای مشتریان را دیده اند و یا با شرکت‌هایی همکاری نمایید که از اطلاعات و تجربه کافی برای پاسخگویی به مشتریان و جلب رضایت آن ها برخوردار هستند.

-چگونه شخصی سازی کنیم؟

یکی از بهترین راهکارها برای مرکز تماس مشاغل کوچک، شخصی سازی خدمات است. در هر شرایطی شما باید سعی کنید تا برای ارائه خدمات به مشتریان خود از افرادی کمک بگیرید که خدماتی مختص مشتری شما ارائه می‌دهند. بهتر است برای خدمات دورکاری با شرکت‌هایی همکاری کنید که به جدیدترین نرم افزار‌های مدیریت ارتباط با مشتری مجهز هستند.

این نرم افزار‌ها به کارمندان مرکز تماس اجازه می‌دهد تا به محض تماس هر مشتری اطلاعات او را روی صفحه کامپیوتر مشاهده کنند و ارتباط بهتری با مشتری برقرار نمایند. زمانی که کارمند قبل از ارتباط با مشتری داده‌ها و اطلاعات او را ببینند، می‌تواند خدماتی منحصر به فرد تر و بهتر به او ارائه دهد و از سوی دیگر مشتری نیز احساس بهتری را تجربه می‌کنند.

-برای بهبود خدمات از ابرها کمک بگیرید:

همان طور که پیش تر نیز به این موضوع اشاره شد، استفاده از نرم‌افزارهای به روز و جدید هزینه‌های گزافی برای شرکت به دنبال دارد؛ از طرفی به کار گرفتن این سخت افزار‌ها نیاز به فضای فیزیکی و نگهداری منظم دارد.

اما چطور می‌توان در مدت زمانی کوتاه تر و هزینه کمتر اطلاعات مشتریان را ثبت نمود؟ استفاده از نرم افزاری به نام کلود یا ابر به شما این امکان را می‌دهد تا تمامی ‌اطلاعات مشتریان خود را در قالب یک نرم افزار ذخیره کنید و به راحتی در هر زمان و هر مکانی که هستید به آن دسترسی داشته باشید.

-مشتریان خود را محدود نکنید ساعات ارائه خدمات را افزایش دهید:

این موضوع را به یاد داشته باشید که بعد از تمام شدن ساعات کاری شما، دنیا به پایان نمی‌رسد و این موضوع یعنی ممکن است بعد از ساعات اداری نیز مشتری مشکل و یا سوالی داشته باشد که برای رفع نیاز خود لازم است با بخش مرکز تماس ارتباط برقرار کند. به همین دلیل لازم است تا خدماتی ۲۴ ساعته در تمام طول هفته به مشتریان خود ارائه دهید.

مهم نیست که شما در چه صنعتی کار می‌کنید و چه خدماتی به مشتری خود ارائه می‌دهید، در هر صورت بسیاری از مشتریان شما نمی‌توانند در ساعات استاندارد کاری با شما تماس بگیرند و شما نمی‌توانید این افراد را نادیده بگیرید. بنابراین بهتر است اطمینان حاصل کنید که خدماتی در تمام طول روز و حتی آخر هفته‌ها به مشتریان خود ارائه می‌دهید.

 

منبع: billgosling

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کال سنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.