مشتری‌ها اصلی‌ترین سرمایه‌ای هستند که شرکت‌ها برای داشتنش سر و دست می‌شکنند.

تمامی انواع سازمان‌ها که در واحدهای صفشان با مشتری سروکار دارند، تمام تلاششان را معطوف سود رساندن به این بخش می‌کنند. این کار یا از طریق به کار گیری روش‌های پیشرفته برای مشتریان مشتاق و یا برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق سرویس‌های خروجی مرکز تماس ها انجام می‌شود.

جذب مشتری از طریق تلفن خوشایند است و همچنین در بهبود نرخ فروش در دوره‌های زمانی مشخص نقش دارد.

با این اوصاف می‌توانیم بگوییم فروش مرکز تماس ها پتانسیل زیادی برای منفعت رساندن به شرکت‌ها دارد…خوبه نه؟…صحیح!

در این مقاله به این می‌پردازیم که چگونه از طریق به کار گیری روش‌ها و تکنیک‌های مرکز تماس خروجی و خدمات این نوع از مرکز تماس، نرخ فروش را بالا ببریم.

۴ راه تجارت از طریق خدمات مرکز تماس خروجی:

مرکز تماس خروجی یکی از زیرمجموعه‌های مرکز تماس هاست که در آن عموماً از طرق مختلف با مشتری‌ها تماس گرفته می‌شود. این بخش برای چک کردن وضعیت یک مجموعه از مشتری‌ها و ارتباط با همتایان با هدف ایجاد مشتریان مشتاق، بازاریابی تلفنی، نظرسنجی از مشتریان و مانند آنها به کار گرفته می‌شود و مزیت‌های متعددی برای شرکت‌ها دارد.

در ادامه به چند راه که با بهره بردن ازشان می‌توانید میزان فروش تان را بالا ببرید، می‌پردازیم.

  • کارشناس‌ها آماده برای ارتباط را به کار بگیرید:

کارشناس‌های مرکز تماس اولین افراد شرکت شما هستند که با مشتری‌ها در تماس هستند. بنابراین خیلی مهم است که کارشناس‌ها با در دست داشتن دستورالعمل مشخص و واضح و همچنین انگیزه‌ی مثبت برای پیدا کردن پاسخ تمام سئوال‌های محتمل با مشتری تماس بگیرند. کارشناسی که با کارهای روتین کسب و کار شما درگیر است باید پذیرای یاد گرفتن تکنیک‌ها و اطلاعات جدید و به درد بخور باشد. همچنین کارشناس باید آماده‌ی صحبت در هر شرایطی باشد. هرچه کارشناس بیشتر آماده‌ی پرداختن به اولویت‌های مشتری باشد، احتمال جلب کردن اعتماد مشتری و در نهایت تبدیل شدن آن فرد به یک مشتری وفادار بیشتر خواهد بود.

  • نسبت صحبت به گوش دادن را برای فروش اثربخش، در اولویت بگذارید.

متخصصان بازار معتقدند این خیلی مهم است که هم مشتری وقت داشته باشد نقشش را توضیح دهد و هم کارشناس در جای مناسب محصولات یا خدمات شرکتش را معرفی کند. بنابراین می‌توان گفت گوش دادن به مشتری و صحبت کردن با او هر دو در کنار هم برای بالا بردن فروش برند لازم هستند.

متخصصان فروش می گویند کارشناسان باید آموزش لازم را برای حفظ نسبت ۴۳ به ۵۷ را برای صحبت به گوش کردن در هنگام انجام تماس‌های فروش در بخش خدمات کال سنتر خروجی دریافت کنند.

هرچه مشتری بیشتر فرصت توضیح دادن داشته باشد، حس بهتری خواهد داشت و این باعث اعتماد کردن او به شرکت و در نتیجه پیش رفتن امور به سود کسب و کار شما خواهد شد.

تماس‌های خروجی محدود به این نیستند که مشتریان مشتاق را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. این تماس‌ها معمولاً درگیر سایر حوزه‌ها مانند تماس‌های بازخوردگیری، نظرسنجی‌ها، تأیید اعتبار ثالث، تنظیم قرار ملاقات و مانند آن است. اما فروشنده بودن و کار کردن در بخش خدمات خروجی کال سنتر می‌تواند باعث ایجاد این اقدام شود که می‌توانند مشتری را راضی به خرید سایر محصولات و خدمات کنند.

به جای سریع رد شدن از حرفها، محصولات و خدمات شرکتتان را به شکلی مثبت به مشتری معرفی کنید و اطلاعات مربوط به حراج‌ها و پیشنهادهای ویژه‌ی آینده را در اختیار او بگذارید.

پیروی از این کار می‌تواند بدون مشخص کردن انگیزه‌های خودخواهانه و بدجنسانه‌تان برای تبدیل یک مشتری بالقوه به یک مشتری مشتاق و وفادار، فروش را بالا ببرد.

بنابراین کارشناس کال سنتر باید از تبدیل شدنِ کامل به یک کارشناس فروش اجتناب کند و در عوض سرعت تمرین کردن فروشش را پایین بیاورد.

هیچ شکی نیست که کارشناسان کال سنتر خروجی آنقدر خوب آموزش داده شده‌اند که مراحل را به ترتیب طی کرده و به شکلی مثبت مشتری را به خرید جذب کنند. بنابراین وقتی کارشناس بوی یک مشتری مشتاق مناسب را حس کرد باید سئوال جزئی‌تری بپرسد تا موافقت مشتری برای فروش را جلب کند.

منبع:iccs-bpo

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره۰۲۱۹۱۰۰۲۲۳۳۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.