اگر شما هم در کسب و کار خود نیاز به راهکارهایی برای بهبود پاسخگویی به تماس‌ها دارید و قصد دارید تا عملکرد بهتری در ارائه خدمات مشتریان خود داشته باشید، باید بدانید که اجرای استراتژی‌های جدید، شامل توسعه معیارهایی است که بیشتر روی تلاش برای بهینه‌ سازی تمرکز دارد.

در ادامه نکته‌ای که در بالا گفتیم، اگر به دنبال ارزیابی کیفیت رهبری یک کمپین تبلیغاتی هستید، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که در ابتدا یک تماس برقرار کنید و منتظر بمانید و ببینید که به چه تعداد تماس پاسخ داده می‌شود و چه تعداد افراد دوباره با شما تماس خواهند گرفت.

در ادامه این قسمت می‌توانید با چند راهکار برای افزایش بهبود عملکرد پاسخگویی در بخش خدمات مشتریان و مرکز تماس (call center) آشنا شوید:

-تماس‌ها را پیگیری کنید:

عملکرد اجرایی را می‌توان از طریق ردیابی ماهیت، زمان بندی و اهدافی که پشت هر تماس نهفته است، تجزیه و تحلیل کرد. روی این موضوع تمرکز کنید که چه تعداد تماس‌ در روز با بخش مرکز تماس (call center) شما برقرار می‌شود. پیگیری این تماس‌ها موجب می‌شود تا بهتر برای آن هدف گذاری کنید.

-بازخورد مشتریان را در اولویت قرار دهید:

بازخورد مشتری فرصت‌هایی را برای بهبود شرایط برایتان فراهم می‌کند که باید به خوبی و به طور دقیق ثبت و مستند سازی شود. عدم استفاده از این بازخوردها و همچنین رد کردن آن می‌تواند موجب بهبود عملکرد در بخش خدمات مشتریان و مرکز تماس (call center) شود.

تماس‌های رد شده و نگه داشتن مشتری در پشت خط را فراموش کنید:

کاهش مدت زمان انتظار مشتری در پشت خط اهمیت زیادی در بهبود عملکرد شرکت در بخش خدمات مشتریان و مرکز تماس (call center) دارد. سعی کنید زمان پاسخگویی به تماس‌ها را کوتاه کنید و پاسخ به هیچ تماسی را از دست ندهید. کاهش تماس‌های رد شده و نگه داشتن مشتری در پشت خط به شما این امکان را می‌دهد که هر چه بیشتر رضایت مشتریان خود را به دست آورید. به همین دلیل این موارد از مهم‌ترین عوامل بهبود خدمات پاسخگویی محسوب می‌شود. از طرف دیگر برخی از کسب و کارها برای رسیدگی به این امور از نرم افزارهای پاسخگویی اتوماتیک استفاده می‌کنند یا با اطلاع دادن به مشتری مدت زمانی آن‌ها را پشت خط نگه می‌دارند.

-حفظ مشتری:

معمولا اکثر افرادی که با بخش خدمات مشتریان و مرکز تماس (call center) تماس‌ می‌گیرند، دوست دارند که به جای یک سیستم پاسخگوی خودکار با یک فرد واقعی صحبت کنند.که بتوانند به سرعت و در اسرع وقت پاسخی مستقیم و البته مناسب برای سوالات خود پیدا کنند. در این میان این موضوع نیز اهمیت زیادی دارد که کارشناسی که به مشتریان پاسخ می‌دهد دارای مهارت و ویژگی‌های منحصربه فردی باشد و بتواند عملکرد خوبی در پاسخگویی به مشتری داشته باشد.

-آموزش به کارمندان از طریق ارتباط واقعی با مشتری در محیط کار:

غالبا «آموزش» ما را در معرض موقعیت واقعی و درک سناریوی نارضایتی مشتریان و رفتار متفاوت آن‌ها قرار نمی‌دهد و این موضوع می‌تواند کمی مشکل ساز شود. به همین دلیل بهتر است برای آموزش از تجربیات واقعی استفاده کنید و سعی کنید کارمندان مرکز تماس (call center) را در شرایطی قرار دهید که سناریوهای واقعی را در محل کار لمس کنند تا بهتر آموزش ببینند.

-مهارت‌های انجام چند کار به طور همزمان را به کارمندان خود آموزش دهید:

همه کارمندان موفق در بخش پاسخگویی به تماس‌ها، معمولا یک ویژگی و مهارت مشترک دارند و آن هم انجام دادن چند کار به طور همزمان است. خدمات پاسخگویی می‌تواند تا میزان زیادی از طریق آموزش مهارت‌های انجام چند کار همانند مهارت‌های ارتباطی، وارد کردن اطلاعات و استفاده از اطلاعات مرجع به طور همزمان بهبود یابد.

-استفاده از فناوری:

روش موثر دیگری که برای بهبود عملکرد اجرایی در پاسخگویی به مشتریان اهمیت زیادی دارد، تکنولوژی است. استفاده از مسیریابی پیشرفته، سیستم تماس خودکار، ابزارهای تبلیغاتی و تهیه گزارش همه می‌توانند به کارمندان بخش پاسخگویی به تماس‌ها در بخش خدمات مشتریان و مرکز تماس (call center) کمک کند تا با سرعت بیشتری به امور رسیدگی کنند و بهتر اطلاعات را سازماندهی کرده و به مشتریان ارائه دهند.

به یاد داشته باشید اگر شما قصد دارید تا در کسب و کارتان عملکرد بهتری در پاسخگویی به مشتری و ارائه خدمات به مشتریان داشته باشید، می‌توانید از خدمات برون سپاری که در این زمینه ارائه می‌شود، استفاده کنید و از تجربیات و ویژگی‌های منحصر به فرد این شرکت‌ها در جهت بهبود کار خود بهره‌مند شوید.

 

منبع: pittsburghanswering

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کال سنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.