در مقاله قبلی به این موضوع پرداختیم که برقراری یک ارتباط قوی با مشتریان، یکی از بهترین راه‌­ها برای ایجاد وفاداری و حفظ مشتریان با ارزش در دراز مدت است. در این مقاله نیز شما می­‌توانید با مهم‌­ترین فاکتورهای مورد نیاز برای رسیدن به یک رابطه مثبت با مشتریان آشنا شوید.

-چطور می‌­توان روابط مثبت با مشتریان را تقویت کرد؟

از آن‌جایی که ارتباط با مشتریان همه تعاملات شرکت و مشتری را شامل می‌­شود، فاکتورهای زیادی نیز می‌­تواند بر آن موثر واقع شود. زمانی­که سازمان­‌ها یک ارتباط مثبت و رضایت­‌بخش با مشتری برقرار می­‌کنند، در حقیقت آن‌ها باید رویکردی در جهت ارتقای سطح خدمات را در اولویت قرار دهند و برای رسیدن به این هدف در ادامه این مقاله، می‌­توانید با ۳ فاکتور کلیدی برای کسب رضایت مشتری در هر کسب و کاری آشنا شوید.

-آموزش کارمندان:

برای این‌که تجربه بی­‌نظیری از یک ارتباط مثبت با مشتریان خود داشته باشید، نه تنها به محصول خوب بلکه به کارمندانی خبره برای ارتباط با مشتریان خود نیازمند هستید. این کسب و کار در جهت خدمات رسانی به مشتریان نیازمند کارمندانی با مهارت بالا و پر انگیزه برای حل مشکلات مشتریان می‌­باشد.

مطالعات نشان می­‌دهد که ۶۷ درصد از مشتریانی که در اولین تعامل با شرکت مشکلشان حل می‌شود، برای خریدهای بعدی نیز به شرکت وفادار می­‌مانند.

شرکت­‌هایی که با حجم بالایی از موارد خدمات رسانی و پشتیبانی مشتریان روبرو هستند، می‌­توانند برای مدیریت بهتر روابط با مشتریان از ابزارهای کمکی نیز استفاده کنند. برای مثال اضافه کردن نرم­افزارهای کمکی در قسمت خدمات مشتریان می­تواند کمک زیادی به حل و فصل زودتر امور کند تا  کارمندان در تمام وقت راحت­‌تر با مشتریان خود در ارتباط باشند. استفاده از ابزارها و نرم‌­افزارهای مدیریت ارتباط یا CRM می‌تواند به تیم شما کمک کند تا تجربه رضایت بخش‌­تری را برای تعامل در کسب و کار خود داشته باشید.

-در دسترس بودن:

برای ایجاد یک رابطه فوق­العاده با مشتریان، تیم خدمات و پشتیبانی شما باید به راحتی در دسترس باشند. بررسی­هایی که در شرکت مایکروسافت انجام شد نشان داد که بیش از یک سوم مشتریانی که از شرکت شکایت دارند، نتوانستند به راحتی با کارمندان بخش پشتیبانی ارتباط برقرار کنند.

در واقع مشتریان نیاز دارند تا علاوه بر در دسترس بودن ربات‌­های گفتگو و یا میز اطلاع‌­رسانی در شرکت­‌ها به راحتی با بخش پشتیبانی نیز ارتباط برقرار کنند و بتوانند به سرعت مشکلاتشان را حل کنند.

در این زمان تکنولوژی می‌­تواند روال کار و فشار و استرس تیم پشتیبانی شرکت را به طور قابل توجهی کاهش دهد، اما باید بدانید که تکنولوژی هیچ‌وقت به تنهایی نمی‌­تواند تجربه به یاد ماندنی و مثبتی را در مشتریان شما ایجاد کند.

در واقع ارتباط و تعامل دو طرفه‌­ای که بین کارمندان و مشتریان وجود دارد، میل و انگیزه خرید دوباره را در مشتریان ایجاد می­‌کند.

-مدیریت:

شرکت­‌هایی که مایل به ایجاد یک رابطه مثبت با مشتریان خود هستند، باید بتوانند یک فرهنگ مشتری محور در سازمان ایجاد کنند و با برقراری یک رابطه رضایت بخش و مثبت با مشتریان، آن­‌ها را به مشتریانی وفادار در دراز مدت تبدیل کنند.

معمولا در شرکت‌­ها کارمندانی که برای کمک به مشتریان مشتاق‌­تر هستند، نقش مهم‌­تری بر موفقیت سازمان نیز دارند. به علاوه استخدام کردن یک مدیر اجرایی برای رهبری امور می­تواند به توسعه روابط با مشتریان شما نیز کمک شایانی کند.

 

منبع: blog.hubspot

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.