برای رسیدن به نتایج دلخواه از بازاریابی تلفنی IT، کسب وکارتان نیاز به یک استراتژی دارد.

انواع بسیار مختلفی از بازاریابی تلفنی وجود دارد، از جمله تماس‌های بازاریابی ورودی/خروجی و هماهنگ کردن قرار ملاقات و سایر امور مربوط به مشتریان. بسیاری از شرکت‌ها ترکیبی از رویکردهای مختلف را بسته به مشتری هدف و اهدافشان انتخاب می‌کنند.

در ادامه نگاهی به گزینه‌های پیش روی شما برای آغاز ترکیب روش‌های بازاریابی تلفنی IT با استراتژیتان می‌اندازیم:

جذب مشتری B2B و هماهنگی قرارها

اگر بازاریابی تلفنی توسط یک متخصص و با یک استراتژی روشن انجام شود، به یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مشتریان جدید تبدیل خواهد شد. می‌بایست افراد مناسب کسب و کارتان را برای تماس انتخاب کنید که به محصول شما نیاز داشته یا آن‌را دوست داشته باشند. پس از آن نیز می‌بایست آنها را راضی کنید تا پا به مرحله‌ی بعد بگذارند.

بازاریابی تلفنی برای جذب مشتری می‌تواند کار زمان بری باشد. در ابتدا باید افراد مناسب را پیدا کنید و سپس لیستی از شماره‌های تماس ایجاد کنید (که می‌بایست در طول پاکسازی داده‌ها برای دقت بیشتر، حفظ شود). پس از آن باید یک مسیر واضح برای تماس با مشتریان، تنظیم قرار ملاقات و رزرو وقایع داشته باشید. پس از آن تیم فروش تلفنی می‌تواند وارد شود و کارش را انجام دهد.

به همین دلیل است که بسیاری از کسب وکارها بازاریابی تلفنی IT را به شرکت‌های تخصصی برون‌سپاری می‌کنند که زمان، تجربه، منابع و تخصص کافی برای جذب مشتریان بالقوه را در اختیار دارند.

بازاریابی تلفنی پرورش مشتری بالقوه

فروش تلفنی همیشه نتایج سریعی نمی‌دهد. بعضی مشتری‌ها هنوز آماده‌ی خرید نیستند اما معنی‌اش این نیست که در آینده هم از شما خرید نخواهند کرد. به همین دلیل پیگیری منظم و یک کمپین مناسب برای «پرورش» یک ایده‌ی هوشمندانه محسوب می شود. شما برای برانگیختن علاقه شان زمان گذاشتید و اکنون مشتریان بالقوه به شما کمک می‌کنند روی آن سرمایه‌گزاری کنید (حتی اگر همین الان به ثمر نرسد). تماس‌های پرورشی باعث می شوند مشتری های بالقوه در جریان امور شرکت باشند تا در زمان مناسب، شما اولین انتخابشان باشید.

پرورش مشتری بالقوه همچنین برای جلب توجه مشتری‌های قدیمی که خبری ازشان نیست، مؤثر است.

تماس‌های بازاریابی تلفنی خروجی

پیش از این فقط نگاهی به بازاریابی تلفنی برای جذب مشتریان بالقوه انداختیم، در صورتی‌که انواع دیگری از بازاریابی تلفنی خروجی هم وجود دارد. این دسته عمدتاً شامل شرکت‌های B2B است که کلد کال (cold call) بخشی از رویکرد فروش تلفنی فعالشان است که محصولات و خدمات جدید را به اطلاع عموم می‌رساند. اما از تماس‌های خارجی برای تحقیقات بازار و سایر اهداف هم می توان استفاده کرد.

بازاریابی تلفنی ورودی

وقتی مشتری با شما تماس می‌گیرد چه اتفاقی می افتد؟ این معمولاً در نتیجه‌ی سایر کمپین‌های تبلیغاتی اتفاق می افتد که یک مشتری بالقوه برای پرسیدن سئوال با شما تماس می گیرد. این یک فرصت طلایی برای شماست تا با او رابطه‌ی ویژه‌ای برقرار کنید و به آنها حس ارزشمند بودن بدهید و خدمات بی‌نقص ارائه کنید. همچنین این یک فرصت برای انعقاد خرید با مشتریانی‌ست که علاقمند به این کار هستند.

منبع:itfocus-tm

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره۰۲۱۹۱۰۰۲۲۳۳۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.