یک تیم مرکز تماس برون ‌سپاری ‌شده مزیت‌های زیادی برای شرکت‌ها دارند؛ به عنوان مثال وقت کارمندان را برای انجام سایر کارها آزاد می‌کند، رضایت مشتری را از خدمات تلفنی افزایش می‌دهد، پاسخ دائم را برای تماس‌گیرندگان تضمین می‌کند.

در ادامه این مقاله به ۶ نکته‌ مفید برای مدیریت یک تیم مرکز تماس برون ‌سپاری ‌شده می‌پردازیم که می‌تواند موفقیت شما را تضمین کند:

اهداف خود را روشن کنید:

هر کسب‌وکاری منحصربه‌فرد است و تیم مرکز تماس (call center) شما باید برای انعکاس آن با شما همکاری کند. به‌منظور کمک به تیمتان، باید از اول روشن کنید کار شما چه چیزهایی از آن‌ها می‌خواهد. این چیزها می‌تواند بهبود رضایت مشتریان، افزایش مشارکت در شبکه‌های اجتماعی یا مدیریت خدمات تلفنی شما باشد. با تیمتان کار کنید تا بتوانید به این اهداف برسید و روشی برای تضمین موفقیتشان پیدا کنید.

-تیم عملیاتی مناسب را پیدا کنید:

مثل هر تیم اثربخش دیگری، کسانی‌که امور مرکز تماس (call center)  شما را انجام می‌دهند باید مجموعه‌ قوی‌ای از مهارت‌های رهبری را در اختیار داشته باشند. هر شخصی در جایگاه رهبری باید مهارت‌های سازمانی قوی‌ای داشته باشد تا تفویض وظایف در تیم و موفقیت در دستیابی به اهداف را تعدیل کند. آن‌ها باید کسانی باشند که به ‌راحتی با کارکنان خود، شرکای تجاری و مشتریان کار کنند. آن‌ها همچنین باید مدیریت زمان را در امور اجرا کنند، چون بسیاری از کارکنان مرکز تماس (call center) قراردادهای ساعتی دارند و تماس‌ها معمولا به ثانیه شمرده می‌شوند. این افراد باید قادر باشند زمان خود را نیز مدیریت کنند و همچنین مطمئن شوند تمام کارشناسان‌شان نیز مدیریت زمان خوبی دارند. در انتها، یک تیم عملیاتی اثربخش معمولا در ارزیابی عملکرد تیم، ایجاد و پیروی از اهداف بلندمدت و حفظ روحیه‌ تیم تجربه کافی دارد.

-یک تیم اثربخش بسازید:

در حالت ایده‌آل شما تمایل دارید تیم مرکز تماس (call center) خود را بخشی از کسب‌وکارتان بدانند. برای تحقق این امر می‌توانید برنامه‌های آموزشی برگزار کنید تا روش معرفی برند منحصربه‌فرد را به اعضای تیم مرکز تماس (call center) خود یاد دهید. در ادامه‌ این حرکت باید جلسات آموزشی مداوم برگزار کنید تا اطلاعات شما همیشه به روز باشد.

-زیرساخت اثربخش ایجاد کنید:

مرکز تماس ها با طیف وسیعی از مشاغل با نیازهای گوناگون کار می‌کنند. چه شما صاحب یک شرکت کوچک با حجم تماس کم باشید و چه یک سازمان بزرگ با حجم زیادی از سیستم‌های ارتباطی (از خدمات تلفنی تا شبکه‌های اجتماعی) مطمئنا انتظار دارید که تمام فرآیندهای تکنولوژیک با نیازهایتان هماهنگ باشند. همین‌طور انتظار دارید تکنولوژی‌تان عملکرد را به‌طور دقیق اندازه‌گیری کند و داده‌های ضروری را برای کمک به شما در ارزیابی عملکرد و اهداف شرکتتان فراهم کند.

-از پیوستگی بین شرکا مطمئن شوید:

کارکنان و کارشناسان مرکز تماس (call center) شما عوامل کاری روزانه‌ شما هستند، اما سهامداران هم یک گروه مهم دیگر به شمار می‌روند که متعهد به موفق کردن شرکت‌تان هستند. مطمئن شوید ارتباط اثربخشی بین تمام گروه‌ها وجود دارد تا اهداف شرکت، مقیاس‌های اندازه‌گیری، پیش‌بینی‌ها و موفقیت‌ها به‌طور مشترک درک شود.

یک تکنیک برای تضمین این ارتباط، می‌تواند طرح‌ریزی آموزش‌های فصلی باشد که تمام این موارد را با تمام افراد شریک در کارتان مرور کند. یک روش دیگر این است که پیش‌بینی‌های مثلا مربوط به حجم تماس‌ها را در اختیار تمام افراد قرار دهید. انجام این‌کار می‌تواند به کارکنان مرکز تماس (call center) شما کمک و برای انتظاراتشان نقشه‌ راه ایجاد کند.

-اشتیاق را پرورش دهید:

با پیروی از تمام این راهنمایی‌ها می‌توانید مطمئن باشید که تمام کسانی‌که برای موفقیت کار شما تلاش می‌کنند، آن ‌را مشتاقانه انجام می‌دهند و برای تبدیل کردن تجربه‌ مشتری خود به بهترین تجربه، تمام تلاششان را می‌کنند.

 

منبع: pittsburghanswering

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کال سنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.