کسب‌وکارها معمولاً اطلاعات کمی در مورد تفاوت‌های بین بازاریابی تلفنی حرفه‌ای و بازاریابی درون‌شرکتی دارند. ما در این شرکت در این مورد بارها با مشتریان کنونی و بالقوه‌ی خود صحبت کرده‌ایم و این صحبت‌ها معمولاً زمانی ایجاد می‌شوند که مشتری به دنبال دلیل محکمی برای برون‌سپاری این خدمات باشد.

در ادامه به پنج مزیت برون‌سپاری عملیات تله‌مارکتینگ می‌پردازیم:

 

دلیل ۱: کاهش هزینه‌ها

برون‌سپاری عملیات بازاریابی تلفنی شرکتتان ممکن است در ابتدا هزینه‌بر به نظر بیاید، اما در مقایسه با هزینه‌های کمپین‌های تله مارکتینگ درون‌شرکتی خواهید فهمید که هزینه‌ی برون‌سپاری کمتر است. استخدام یک بازاریاب تلفنی داخلی سالانه حدوداً ۲۰،۰۰۰ پوند هزینه دارد. این فقط برای یک نفر است و نه یک تیم از کارشناسان حرفه‌ای و مجرب بازاریابی تلفنی. تیم‌های بازاریابی تلفنی حرفه‌ای شرکت های برون سپاری به نفع کسب و کار، برند، محصول و خدمات شرکت شما کار خواهند کرد و قرار ملاقات برای تیم فروش تان پیدا و تنظیم می‌کنند.

بله، شما می‌توانید یک بازاریاب تلفنی داخلی را با قیمت بالا استخدام کنید، اما آیا این تمام هزینه‌های این کار است؟ آیا هزینه‌های آموزش کارکنان، سایر هزینه‌های سربار مانند تجهیزات و لوازم، پاداش‌ها و اضافه‌کاری‌ها، تعطیلات و بیمه را در نظر گرفته‌اید؟ آیا این واقعیت را در نظر دارید که این کارمند نیاز به یک مدیر دارد که کارش را نظارت کند و یک تیم نیاز دارد که کار تیم بازاریابی تلفنی را ارزشمند کند؟ با این اوصاف حقوق ۲۰،۰۰۰ پوندی بالا خیلی بیشتر از چیزی شد که در ابتدا حساب کردید و این تازه تا وقتی درست است که آنها گوشی تلفن را برنداشته باشند و کار برای کمپینتان را شروع نکرده باشند.

دلیل ۲: تجربه

مسئله‌ی تجربه در تله مارکتینگ معمولاً بسیاری از شرکت‌ها را بهت‌زده می‌کند. آنها به دنبال جوهره‌ی تجربه‌ی بازاریابی تلفنی هستند و معمولاً هم پیدایش نمی‌کنند. هر شخصی که در بخش فروش کار کرده باشد تجربیاتی در مورد تله مارکتینگ هم دارد و آن جاهایی‌ست که باید برای کشف مشتری‌های جدید cold callهای فراوانی انجام دهد. پیدا کردن شایسته‌ترین کارشناس که دارای تجربه باشد و انگیزه‌ی ورود به یک کسب و کار و کار در آن را داشته باشد، دشوارترین جنبه‌ی پیدا کردن یک کارشناس فروش شایسته است. نرخ گردش کارکنان اکثر شرکت‌های تخصصی تله مارکتینگ، به خصوص آنهایی که با B2B درگیر بوده‌اند، نسبت به یک کال سنتر معمولی پایین تر بوده و حفظ همین تجربه و اشاعه‌ی آن بین تمام کارشناسان کلید موفقیت این شرکت هاست.

چرا باید استخدام کردن افراد معمولی را به برون‌سپاری امور به یک شرکت حرفه‌ای تله مارکتینگ که کارشناسانی مجرب و مشتاق برای این کار دارد ترجیح دهید؟ تجربه برای به دست آوردن بیشترین سود از سرمایه‌گزاریتان لازم است و این را هنگام برون‌سپاری به طور تضمینی دریافت می‌کنید. برون سپاری همچنین یک فرمول ثابت‌شده را به شما می‌دهد که بتوانید خدمات ارائه شده به مشتریان مشتاق خود را رصد و مدیریت کنید تا به ظرفیت موردنظر کسب و کارتان برسید.

دلیل ۳: آگاهی برند

بازاریابی تلفنی و ارتباط با برندتان می‌تواند کار دشواری باشد، به خصوص وقتی سعی دارید ترکیب درستی از تله مارکتینگ، دانش محصول و شرکت و تجربه را پیدا کنید. برون سپاری امور بازاریابی تلفنی شرکتتان به شما اجازه می دهد از تجربه‌ی طولانی این شرکت‌ها در صنایع مختلف و لایه‌های مدیریتی مختلف (از مدیرعامل تا رؤسای ادارات) به نفع خود استفاده کنید. حفظ یک پیام جامع که خاص بودن و مزیت‌های برندتان را منتقل کند، کار دشواریست. هر دو فاکتور برای موفقیت تله مارکتینگ حیاتی هستند، وگرنه چرا باید با پیامی که هنوز توسط تله مارکترهای درون‌شرکتی ایجاد شده و ممکن است هنوز هم به مشتری منتقل نشده باشد، ریسک کنید و به دنبال مشتری جدید باشید؟

دلیل ۴: شفافیت، بازخورد و کنترل

درست همانند هر سرمایه‌گزاری دیگری، می‌خواهید ببینید پولی که هزینه کرده‌اید چقدر برایتان عایدی داشته. با تله مارکتینگ درون‌شرکتی، ممکن است گزارش مستقیم از اپراتور به رئیس اداره به دستتان برسد. این گزارش‌ها آمارهایی مثل اینکه هر نفر چند تماس انجام داده و نتیجه‌ی تماس‌ها چه بوده (چه یک قرار برای توضیح محصولات، یا یک مشتری مشتاق و یا یک کال‌بک امیدوارکننده) را به شما می‌دهند.

با برون‌سپاری بازاریابی تلفنی شما داده‌های بسیار مفیدتری را در قالب گزارش‌های شفاف‌تر دریافت می‌کنید. این‌ها شامل کانال‌های فرصت و گزارش در مورد مقیاس‌هایی که شرکت‌های تله مارکتینگ می‌دانند برای شما و شرکتتان مهم است، هستند.

بازاریاب های تلفنی اغلب زمان خود را صرف پاکسازی داده‌ها و پروفایل‌سازی شرکت‌ها می‌کنند (جمع کردنِ آنچه پیش از تماس با این شرکت‌ها نیاز دارند) تا مطمئن شوند تمام داده‌های ممکن را در مورد یک مشتری بالقوه را در اختیار دارند و اینکه هر فرصتی برای شرکت شما در نظر گرفته شود.

با این حال ارزش واقعی بازاریابی تلفنی فقط شامل فرصت‌هایی که تبدیل به ملاقات‌های رو در رو شده‌اند، نیست. ارزش واقعی، کانال‌های فرصتی‌ست که کمک می‌کند پروفایل کسب و کارتان را بسازید و همراه با فروش اثربخش یا یک پیام بازاریابی آگاهی برندتان را بالا ببرید. این ارزش واقعی هر عملیات تماس‌گیری خروجی‌ست. اینکه بتوانید ببینید روی چه شرکت‌هایی تأثیر گذاشته‌اید، کارشناسان بازاریابی تلفنی شما با کدام شرکت‌ها و کدامیک از کارکنان آنها صحبت کرده‌اند درست همانند اینکه بدانید چگونه این مشتریان بالقوه را هدف قرار دهید و بفهمید واکنششان به تغییرات بازار و پیام‌های شرکت شما چه بوده مهم است. چرا باید ریسک کنید و بازاریاب‌های تلفنی درون‌شرکتی استخدام کنید که ممکن است تجربه‌ی کافی برای فهمیدن اینکه مزیت‌های این اطلاعات مهم چه نقشی در موفقیت شرکت دارند را در اختیار ندارند؟

دلیل ۵: سود سرمایه‌گزاری

دلیل اصلی تمام کمپین‌های بازاریابی و تله مارکتینگ ایجاد سود سرمایه‌گزاری از طریق ایجاد مخاطبان جدید تجاری و بهبود روابط با مشتریان بالقوه به منظر پیدا کردن جریان‌های سود جدید برای کسب و کار است. در حالیکه باید در ابتدای پروژه یا سرمایه‌گذاری در نظر داشته باشید که سود سرمایه‌گزاری اولیه‌تان می تواند از طریق مقیاس‌های متعددی به دست آید، از جمله محاسبات مالی ساده مانند «a حجم از سرمایه‌گذاری برابر است با a میزان سود» یا یک ساختار پیچیده‌تر که هزینه‌ها، ارزش پیش‌بینی شده، حاشیه‌های سود و غیره را در نظر داشته باشد، هیچ شکی نیست که یک ROI باید از ابتدای امر ایجاد شود تا بتوان از پروژه سود به دست آورد.

یک مزیت کلیدی برون سپاری تله مارکتینگ شرکتتان این است که هر تماس، شماره‌گیری و مشتری هدف (که به تعیین ROIتان کمک می‌کند) را می‌توان از ابتدا محاسبه کرد. برون سپاری می‌تواند یک نرخ تغییر دقیق از تنظیم قرار ملاقات تا خرید را برایتان فراهم کند و به شما کمک می‌کند بفهمید آیا ROIای که از قرار ملاقات‌های موفق گرفته‌اید ارزش سرمایه‌گزاری دارد و چند قرارداد فروش ROI برای توجیه کمپین لازم است؟ تمام این سئوال‌ها در هنگام برون‌سپاری در نظر گفته شده اند و در کمپین وجود دارند تا تعهدات تضمین شود و از پتانسیل‌ها به خوبی استفاده شود.

منبع:sbfconsultancy

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره۰۲۱۹۱۰۰۲۲۳۳۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.