افراد زیادی معتقدند که در مرکز تماس بازاریابی تلفنی محصولات و خدمات را از طریق تلفن به مشتری می‌فروشند. در واقع این برای مفهوم بازاریابی تلفنی خیلی محدود است. بهتر این است که بازاریابی تلفنی را به این شکل تعریف کنیم: شکلی از بازاریابی بدون واسطه.

بازاریابی تلفنی چیست؟

این بازاریابی اهداف متعددی دارد. یکی از اهداف اصلی بازاریابی تلفنی تسهیل ارتباط با مشتریان بالقوه و کنونی، ساده کردن پروسه‌ی فروش و تسریع در دریافت اطلاعات مستقیماً از مشتری‌هاست.

تعریف کامل بازاریابی تلفنی شامل وظایف زیر است:

فهمیدن نیازهای مشتریان بالقوه: فرض کنید مالک یک شرکت هستید و می‌خواهید خدماتتان را به یک شرکت خاص پیشنهاد کنید. اما اول باید بفهمید آیا آن شرکت محصولاتش را صادر می‌کند یا نه. با توجه به جریان آزاد اطلاعات در دوره‌ی کنونی، جمع‌آوری این اطلاعات کار سختی نخواهد بود.

جمع‌آوری و به‌روزرسانی اطلاعات مشتریان: به مشتریان بالقوه زنگ بزنید تا بفهمید آیا می‌توان محصول/خدمت را به آنها پیشنهاد داد یا نه، و اینکه آیا در حوزه‌ی مرتبط با محصول/خدمت شرکتتان فعالیت می‌کنند یا نه.

تحقیقات و نظرسنجی‌ها: این روش‌ها معمولاً استفاده می‌شوند تا بفهمید آیا معرفی یک محصول جدید به بازار کال عقلانی‌ای هست یا نه. این رویکرد به مشتری ها نشان می دهد که نظراتشان اهمیت زیادی برای شرکت دارد. علاوه بر این، این یک فرصت خوب برای این است که مجدداً با مشتری ها تماس بگیرید و نتایج نظرسنجی را به آنها بگویید.

ایجاد تعامل بین مدیر شرکت و مشتری: وقتی تصمیم اتخاذ شد، کارشناس بازاریابی تلفنی مشتری را به مدیر فروش وصل می کند.

خدمات پس از فروش: وقتی خرید با موفقیت تکمیل شد نباید مشتری را فراموش کنید. اگر آنها از سوی شرکت شما تبریک تولد و یک کد تخفیف برای خرید بعدیشان دریافت کنند، وفادارایشان به شما بالاتر خواهد رفت.

چگونه یک مرکز تماس بازاریابی تلفنی راه بیندازم؟

قدم اول. برای کارشناسان آتی شغل ایجاد کنید.

راه های زیادی برای انجام این کار هست:

  • محل کار کارشناسان را به خطوط تلفن مجهز کنید و وظیفه‌ی صحبت با مشتریان را به کارشناسان عادی بسپارید. این کار زمانی انجام می شود که تعداد تماس‌های پیش بینی شده مثلاً در زمینه‌ی b2b زیاد نیست.
  • اگر بازاریابی تلفنی به معنی انجام بیش از ۱۰۰ تماس در روز باشد، باید کارمند جدید استخدام کنید و تجهیزات خاصی در اختیار کارکنان این بخش قرار دهید.

قدم دوم. یک مدیر استخدام کنید.

کیفیت کلی خدمات تا حدود زیادی بستگی به مدیر اداره ی بازاریابی تلفنی دارد. بنابراین بهتر است شخصی را برای این کار انتخاب کنید که سابقه‌ی فروش تلفنی داشته باشد. وظیفه‌ی مدیر این بخش نه تنها ساماندهی امور این اداره است، بلکه کنترل کارکنان زیر دست و حفظ انگیزه‌ی آنها به درست کار کردن را هم شامل می‌شود.

قدم سوم. به آموزش متخصص های این اداره توجه کنید.

سیستم استخدام و آموزش کارشناس های بازاریابی تلفنی باید یک سیر مداوم باشد و توسط مدیر اداره، مدیریت شود. متخصصانی که در این زمینه کار می‌کنند نه تنها باید به تکنیک های فروش مسلط باشند بلکه باید تمام جزئیات محصولاتی که به مشتریان می فروشند را حفظ باشند.

در طول آموزش کارکنان، باید توجه ویژه ای به رسیدگی به انتقادات مشتری های بالقوه و تکمیل فروش داشته باشید. در اینجا کارشناس های بازاریابی تلفنی از دستورالعمل های مخصوص که توسط مدیر واحد تهیه شده استفاده می‌کنند.

منبع:simply-contact

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره۰۲۱۹۱۰۰۲۲۳۳۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.